کد خبر: ۲۰۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۹۹

آیا اینترنت ماهواره ای رایگان خاورمیانه برای ایرانی ها در دسترس خواهد بود؟

شرکت اینترنتی Quikaمتعلق به اپراتور ماهواره ای Talia قصد دارد اینترنت ماهواره ای پرسرعت را در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ برای خاورمیانه و آفریقا به رایگان فراهم و نخستین اینترنت ماهواره ای پرسرعت رایگان را برای ساکنان کشورهای در حال توسعه ارائه کند.
شرکت اینترنتی Quikaمتعلق به اپراتور ماهواره ای Talia قصد دارد اینترنت ماهواره ای پرسرعت را در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ برای خاورمیانه و آفریقا به رایگان فراهم و نخستین اینترنت ماهواره ای پرسرعت رایگان را برای ساکنان کشورهای در حال توسعه ارائه کند.این شرکت با استفاده از ماهواره های مجموعه LEO وGEO اینترنت پرسرعت Ka-band فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این خدمات ابتدا در افغانستان، عراق و بسیاری از کشورهای آفریقایی راه‌اندازی خواهد شد، اما وعده دسترسی کشورهای بیشتری پس از آن وجود دارد.استراتژی پشت این دسترسی بدون هزینه پیچیده نیست؛ "کوئیکا" در حال برنامه‌ریزی برای حمایت مالی از طرح رایگان خود از طریق خدمات پرداخت برای شرکت‌ها و ارائه دهندگان اینترنت است. همچنین، در حالی که خدمات رایگان خواهد بود، ممکن است مشتریان برای راه‌اندازی سخت افزارهای مورد نیاز هزینه‌ای پرداخت کنند.



طبق تعریف انجام شده ،کاربران برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای باید سخت افزار مرتبط را خریداری و در خانه نصب کنند. گوگل هم بالون‌های ارائه دهنده اینترنت آزاد را در برخی مناطق راه‌اندازی کرده، اما تنها در یک مقیاس آزمایشی محدود است.طرح "کوئیکا" می‌تواند اینترنت رایگان را در بسیاری از نقاط جهان فراهم کند.مدیر این شرکت گفت: 3.9 میلیارد نفر یعنی حدود 53 درصد جمعیت جهان هنوز دسترسی به اینترنت ندارند.بیشتراین افراد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و اغلب فقیر هستند.