کد خبر: ۲۰۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۲

دوربین 400 مگاپیکسلی معرفی شد!

روز گذشته کمپانی سوئدی هسل بلد از جدیدترین نسل دوربین های مالتی شات خود رونمایی کرد. این دستگاه که H6D-400C نام دارد در اصل از یک سنسور با دقت 100 مگاپیکسل استفاده می کند اما با به کارگیری از تکنولوژی سنسورشیفت کیفیت تصاویر خروجی را به 400 مگاپیکسل افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در زمان عکس برداری با H6D-400C به وسیله تکنولوژی سنسورشیفت، شش تصویر که با استفاده از سنسور 100 مگاپیکسلی ثبت شده اند با هم ترکیب می شوند و تصویر نهایی دارای وضوح 23200 در 17400 پیکسل خواهد بود. با چنین تصویری اگر چگالی پیکسلی 300ppi را به عنوان استانداردی در زمان چاپ عکس ها در نظر بگیریم، می توان یک پوستر به ابعاد 2 در 1.5 متر با عکس اصلی چاپ کرد.

همچنین تصویر نهایی که از ترکیب 6 عکس گرفته شده به دست می آید با فرمت 16 بیتی TIFF ذخیره شده و 2.3 گیگابایت حجم خواهد داشت. همان طور که به وضوح مشخص است این دوربین تنها برای کاربری های صنعتی و فوق حرفه ای ساخته شده که نیازمند وضوح فوق العاده بالا و رنگ های کاملا دقیق هستند.

از نظر فنی، H6D-400C اطلاعات رنگ ها را به وسیله شیفت کردن سنسور به اندازه یک پیکسل در هر زمان در یک شبکه 4 در 4 جمع آوری کرده و چهار تصویر با فیلترهای قرمز، سبز و آبی تشکیل می دهد و در نهایت برای هر پیکسل ساختار RGBG ایجاد می کند. سپس سنسور به حالت عادی بازگشته و بعد از آن به اندازه نیم پیکسل به صورت افقی و نیم پیکسل به صورت عمودی جا به جا می شود تا جزئیات بیشتری برای دو تصویر دیگر ثبت کند.

شرکت های دیگری مانند پاناسونیک و المپوس نیز هستند که از تکنیک های مشابهی برای ثبت تصاویر استفاده می کنند اما تفاوت اصلی آن است که در دوربین های آنها از تکنولوژی پایداری سازی تصویر با سنسورهای شناور 5 محوره استفاده می شود ولی در دوربین H6D-400C یک بلوک فلزکاری شده برای اطمینان از حرکت دقیق سنسور در هر لحظه کمک گرفته شده است.

به گفته هسل بلد، H6D-400C از مارس آینده وارد بازار خواهد شد و پیش فروش آن از امروز آغاز شده است. قیمت این دوربین نیز 48000 دلار خواهد بود. همچنین امکان "کرایه کردن" دوربین به صورت مستقیم از کمپانی هسل بلد با مبلغ 480 دلار به ازای هر روز نیز وجود خواهد داشت. از جمله مشخصات کلیدی این دوربین که در اطلاعیه رسمی هسل بلد نیز آمده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رابط USB-C برای انتقال تصاویر
دو شیار کارت حافظه SD و CFast 2.0
نمایشگر لمسی 3 اینچی
رابط کاربری به سبک تلفن های هوشمند
ضبط ویدئو با کیفیت های HD و UHD
طراحی سیستم ماژولار
سیستم فوکس TrueFocus II
پورت های HDMI و Audio I/O
امکان ارتباط از طریق WiFi