کد خبر: ۲۰۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۱

نسخه بعدی مرورگر موزیلا از فایرفاکس کوانتوم هم سریع تر است

اواخر سال گذشته، موزیلا بالاخره فایرفاکس کوانتوم را از فاز بتا خارج کرد و آن را در دسترس تمام کاربران جهان قرار داد. مرورگری که سرعتش دو برابر نسخه های پیشین فایرفاکس است و در تست ها نیز موفق شده رقیب قدرتمندش یعنی کروم را پشت سر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما به نظر می رسد که موزیلا به سرعت بالای مرورگرش اکتفا نکرده و می خواهد آن را بهتر کند. با توجه به گفته های این کمپانی، آن ها در نسخه ورژن 48 فایرفاکس یک کامپایلر دو لایه به مروگر اضافه می کنند که می تواند کدها را ده تا پانزده برابر سریع تر از گذشته کامپایل کند.

به بیان دیگر، در نسخه کنونی فایرفاکس هنگام دانلود یا وب گردی ابتدا چند مرحله کار انجام شده و در نهایت عملیات کامپایل کدها صورت می گیرد. در صورتی که در ورژن بعدی کامپایلر دیگر منتظر نمانده و همزمان که کارها انجام می گیرند، کدها نیز خط به خط خوانده می شوند.

ورژن پایدار فایرفاکس 58 هفته آینده و در تاریخ 23 ژانویه (3 بهمن) انتشار می یابد اما کاربران نسخه بتا این مرورگر هم اکنون می توانند از آن استفاده کنند. استقبال از فایرفاکس کوانتوم خیلی خوب بود و حالا باید منتظر بازخوردهای کاربران از فایرفاکس 58 بمانیم.