کد خبر: ۲۰۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۵

دولت ترامپ همچنان در آستانه تعطیلی قرار دارد

دولت ترامپ باز هم با تصویب بودجه موقت در مجلس نمایندگان آمریکا سرپا می ماند، اما با ابهام در سرنوشت این لایحه در سنای این کشور، همچنان احتمال تعطیلی دولت وجود دارد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مجلس نمایندگان آمریکا بودجه ای 4 هفته ای تصویب کرد تا از تعطیلی دولت این کشور جلوگیری کند.
 
این در حالی است که در میان اختلافات دمکرات ها و جمهوریخواهان بر سر جزئیات بودجه سالانه، احتمال تصویب نهایی این بودجه کوتاه مدت در سنای آمریکا پایین است.
 
در صورتی که سنا موفق به تصویب این طرح تا پایان روز جمعه نشود، دولت آمریکا از بامداد روز شنبه مجبور به تعطیلی بخش هایی از دولت و ارتش خواهد شد.
 
دمکرات ها و جمهوریخواهان کنگره آمریکا در کنار اختلافاتشان درباره بودجه نظامی، بر سر قانون حمایت از مهاجرانی که در کودکی به آمریکا آورده شده اند نیز اختلاف دارند.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این قانون را که به داکا موسوم بود چند ماه پس از به قدرت رسیدن لغو کرده و خواهان اصلاح آن شد.
 
دمکرات ها اکنون تصویب طرح اصلاحی قانون داکا را شرط همکاریشان در تصویب بودجه سالانه دولت قرار داده اند.
 
قانون داکا که به «رویاپردازان» نیز شهرت دارد از نزدیک به 700 هزار مهاجر جوانی که در کودکی و بیشتر از مکزیک و کشورهای آمریکای مرکزی وارد ایالات متحده شده اند، حمایت می کند.
 
با ابهام در سرنوشت این لایحه بودجه کوتاه مدت، اداره های دولتی آمریکا روز شنبه گذشته دستور العمل هایی برای آمادگی در صورت مواجهه با تعطیلی دریافت کردند.
*ایرنا