کد خبر: ۲۰۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۶

جلوگیری از ضعف بدنی در زمان ورزش

برای جلوگیری از ضعف بدنی در زمان ورزش چه کار کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ توصیه شما برای جلوگیری از ضعف بدنی در زمان ورزش کردن چیست؟ من بعد ازورزش عادی بسیار ضعف می کنم ، از چه مواد غذایی استفاده کنم ؟

اگر برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنید که ویتامین‌های گروه B را به اندازه کافی برای بدن تأمین نکند، ممکن است روی سوخت و ساز چربی‌ها اثر بگذارد و باعث شود که شما در طول روز احساس خستگی، ضعف و خواب آلودگی داشته باشید.

بدن هنگام ورزش کردن چربی یا کربوهیدرات می‌سوزاند، سلول‌ها برای این که فرایند شیمیایی خود را کامل کنند، به تغذیه مناسب نیاز دارند. اگر فردی تغذیه متعادلی نداشته باشد، سطوح انرژی بدنش تحت تأثیر قرار می گیرد که خستگی، ضعف بدن و فقدان انرژی را به دنبال خواهد داشت.

بدن برای انجام سوخت و ساز به بسیاری از ویتامین‌های گروه B نیاز دارد. کمبود این ویتامین ها در روند سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها اثر می گذارد و باعث می شود که فرد در طول روز احساس خستگی، ضعف و خواب آلودگی داشته باشد. ویتامین C هم برای بدن ضروری است و علاوه بر این که باعث می‌شود بدن در برابر عفونت‌ها از خود مقاومت بیشتری نشان دهد، به بازسازی و حفظ بهتر بافت‌های عضلانی و رگ‌های خونی نیز کمک می کند.

لازم نیست به مقدار زیاد ویتامین و قرص‌های مواد معدنی مصرف کنید بلکه اگر روزانه یک قرص مولتی ویتامین مصرف کنید، انرژی مورد نیاز بدنتان تأمین می شود و بهتر می توانید ورزش کنید.

در زمینه تغذیه نیز تخم مرغ، لبنیات، انواع گوشت و حبوبات بهترین گزینه‌هاست. اگر بافت‌های عضلانی کمتر کاهش پیدا کند، روند سوخت و ساز بدنتان نیز بهتر خواهد بود و کمتر کاهش می یابد.

تغذیه مناسب به این معناست که از همه مواد مغذی مورد نیاز بدن به اندازه کافی و البته متعادل استفاده کنید؛ موادی مانند پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها، مواد معدنی و الکترولیت‌ها.