کد خبر: ۲۰۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۰۲
امام جمعه موقت تهران:

اگر پیامبر بود خودش می‌رفت ببینید چرا کارخانه‌ها تعطیل شده / راه باز است و در کشور مشکلی نیست / مراقب باشیم دشمن روی دوش گرفتارها سوار نشود / دشمنان دور تا دور این کشور را گرفته‌اند /چه باید کرد که این کارخانه تعطیل نشود و کارگرها بیکار نشوند؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تاکید بر اینکه باید دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران را جستجو کرد، گفت که طبق فرموده رهبری، راه باز است و در کشور مشکلی نیست.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تاکید بر اینکه باید دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران را جستجو کرد، گفت که طبق فرموده رهبری، راه باز است و در کشور مشکلی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تسلیت به خانواده‌های شهیدان کشتی سانچی، به نامه حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر که در نهج‌البلاغه آمده اشاره کرد و گفت: در حکومت باید به طبقه‌ای که ندارد یا سوال می‌کند و یا به خاطر آبرو سوال نمی‌کند، رسیدگی شود. این نکته‌ای است که امیرالمومنین (ع) بسیار روی آن تکیه کرده است و نکته دیگری را با عنوان عامل اصلی حکومت مطرح می‌کند، اینکه حدود و حقوق کشور اسلامی باید مصون باشد که هر کس از دور نگاه کرد بگوید که این کشور علی (ع) است و این کشور اسلامی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: اگر محتاج و گرفتاری را مراعات نکردیم چه بسا دشمنان از این موضوع علیه امیرالمومنین(ع) شعار می‌دهند و اگر آنها بیایند و این حرکات را انجام دهند، دشمنان روی دوش گرفتاران و روی آه و ناله آنها سوار می‌شوند و به عبارتی روی موجی که افراد قانع و گرفتار یا کم درآمد دارند سوار خواهند شد.

امامی کاشانی همچنین تصریح کرد: با این روش مردم را علیه امیر المومنین(ع) به راه می‌اندازند و این نکته مهمی است که حضرت علی (ع) آن زمان به مالک‌اشتر متذکر شده است که باید این افراد را دید و در مشکلات با درستی برخورد کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز همواره می‌گشت و زخم‌ها را می‌دید و نوع زخم‌ها را می‌شناخت و برای هر زخم مرهم درست می‌کرد که این مرهم‌ها مطابق با زخم‌ها بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: حالا فرض کنید که در یکی از استان‌های کشور ما یک کارخانه تولیدی تعطیل شد، پیامبر اکرم (ص) و امیر المومنین(ع) اگر بودند می‌رفتند و می‌دیدند که باید چطور آن مساله را حل کرد.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: اکنون نیز باید دید این تعطیلی کارخانه چه مشکلی داشته که باعث تعطیل شدن آن شده است. مدیریت مشکل داشته، اجناس قابل عرضه و صادرات شدن نبوده، نقدینگی نبوده یا چیز دیگر؟ هر چه بوده باید به آن رسیدگی شود. راه بسته نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه باز است و مشکلی نیست و این همه مشکل را با این همه جوانان و مردم بامعرفت و دانشگاهیان می‌توان حل کرد.

به نوشته ایسنا، امام جمعه موقت تهران یادآور شد: همه هدف دشمنان، اسلام و ایران است و تلاش می‌کنند اسلام از بین برود. در همین چند روزه که اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد دیدیم که طبق گفته رهبر انقلاب، آنها درباره میانمار و کشمیر قطعنامه نوشتند اما نسبت به فلسطین و یمن سکوت کردند.

وی گفت: باید شجاعت و قدرت و وحدت کلمه و دلسوزی برای جهان اسلام باشد. در دنیایی که اسلام و ایران این‌چنین غریب شده این دلسوزی‌ها مهم است چرا که از یک طرف صهیونیست می‌خواهد ریشه بکند و از سوی دیگر آمریکا حمایت می‌کند. همچنین آل‌سعود خبیث هزینه‌ها را پرداخت می‌کند که در این دنیا جهان اسلام به شجاعت و انسجام احتیاج دارد. در کشور ما نیز انسجام و وحدت بر محور ولایت وجود دارد نه فقط اینکه حرف بزنیم بلکه ولایت می‌گوید ببینیم مشکل چیست تا مشکل را حل کنیم.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: چه باید کرد که این کارخانه تعطیل نشود و کارگرها بیکار نشوند. این موضوع باید هدف باشد.