کد خبر: ۲۰۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۴

ارائه اینترنت ماهواره‌ای رایگان در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸

اپراتور ماهواره ای Talia، قصد دارد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، نخستین اینترنت رایگان و پرسرعت ماهواره‌ای خود را در اختیار مردم افغانستان، عراق و بخش بزرگی از کشورهای آفریقایی قرار دهد.
اپراتور ماهواره ای Talia، قصد دارد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، نخستین اینترنت رایگان و پرسرعت ماهواره‌ای خود را در اختیار مردم افغانستان، عراق و بخش بزرگی از کشورهای آفریقایی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کمپانی موسوم به Quika متعلق به اپراتور ماهواره‌ای Talia درعین حال وعده دسترسی مناطق بیشتری را پس از این کشورها داده است.



دیتای اینترنتی این ماهواره روی Ka-band تعریف شده و مناطق فاقد زیرساخت برای اتصال به اینترنت در اولویت قرار خواهند گرفت.

"آلن افراسیاب”، مدیرعامل ایرانی تبار Talia و بنیانگذار "کوئیکا” می‌گوید: ۳٫۹ میلیارد نفر یعنی حدود ۵۳% از جمعیت جهان هنوز دسترسی به اینترنت ندارند. اکثریت این افراد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و اغلب فقیر هستند. دلیل اصلی افرادی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، نابرابری در درآمد و تحصیلات، همچنین فقدان زیرساخت‌ها، محتوای آنلاین مناسب و خدمات مرتبط با آن، به اضافه هزینه‌های بالای دسترسی و استفاده است.

استراتژی پشت این دسترسی بدون هزینه پیچیده نیست؛ "کوئیکا” در حال برنامه‌ریزی برای حمایت مالی از طرح رایگان خود از طریق خدمات پرداخت برای شرکت‌ها و ارائه دهندگان اینترنت است. همچنین، در حالی که خدمات رایگان خواهد بود، ممکن است مشتریان برای راه‌اندازی سخت افزارهای مورد نیاز هزینه‌ای پرداخت کنند.

طبق نوشته سایت کوئیکا، این اینترنت توسط فعالیت‌های تجاری پشتیبانی می‌شود و برای همه افراد و کسب و کارها در دسترس خواهد بود. اما به نظر می‌رسد برای دسترسی به این اینترنت سخت افزارهایی هم نیاز است که کاربر باید هزینه آن را پرداخت کند.

گوگل نیز در حال حاضر بالن‌های ارائه دهنده اینترنت را در برخی کشورها مانند پورتوریکو به طور آزمایشی و محدود راه‌اندازی کرده است.

پیش از این فیس‌بوک هم از راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای خبر داده بود اما اطلاعات جدیدی از طرح فیس‌بوک در دسترس نیست. کشورهایی که تحت پوشش قرار می‌گیرند عبارتند از: افغانستان، بنین، بروندی، جمهوری دمکراتیک کنگو، لیبی، مالاوی، نامیبیا، عراق، جمهوری کنگو، سنگال، سوازیلند، توگو، زامبیا، آنگولا، بوتسوانا، کامرون، غنا، لسوتو، موزامبیک، نیجریه، ساحل عاج، روآندا، آفریقای جنوبی، تانزانیا، تونس و زیمباوه.