کد خبر: ۲۰۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۰

کدام کمپانی قربانی بیشترین میزان کپی کاری موبایل هاست؟

بر اساس گزارش بنچمارک های ثبت شده توسط انتوتو، برند سامسونگ قربانی بیشترین تعداد موبایل های کپی تقلبی شده است.موبایل های تقلبی که بر اساس تلفن های هوشمند کمپانی های مطرحی از جمله اپل و سامسونگ ساخته می شوند، گاهاً خریداران را نیز به اشتباه می اندازند.
بر اساس گزارش بنچمارک های ثبت شده توسط انتوتو، برند سامسونگ قربانی بیشترین تعداد موبایل های کپی تقلبی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ موبایل های تقلبی که بر اساس تلفن های هوشمند کمپانی های مطرحی از جمله اپل و سامسونگ ساخته می شوند، گاهاً خریداران را نیز به اشتباه می اندازند. برخی از این نمونه ها به قدری شبیه به نمونه های اصلی هستند که حتی تشخیص آن برای فروشنده ها یا خریداران حرفه ای نیز مشکل است؛ ولی هنگامی که شروع به کار با آنها می کنید، تفاوت ها آشکار می شود. البته قیمت نمونه های تقلبی نیز صرف نظر از سوء استفاده برخی از فروشندگان بسیار پایین تر است.



این موضوع که در گزارش سالانه انتوتو منتشر شده اشاره کرده در سال 2017 از بین 17 میلیون و 424 هزار و 726 موبایل که اطلاعاتشان در پایگاه داده این بنچمارک ثبت شده، 2.64 درصد مربوط به موبایل های تقلبی بوده اند.

از آنجایی که سامسونگ در این پایگاه داده بیشترین تعداد موبایل های ثبت شده را به خود تخصیص داده، تعجبی ندارد که 36.23 درصد از تمامی تلفن های هوشمند تقلبی مربوط به نمونه های کپی شده از مدل های عرضه شده توسط این کمپانی بوده است.

بر اساس گزارش انتوتو بزرگترین قربانی که از روی آن نمونه های تقلبی ساخته شده، نسخه اروپایی گلکسی اس 7 اج سامسونگ بوده. پس از آن نیز نسخه عرضه شده در چین همین تلفن هوشمند قرار گرفته. برخی از مدل های دیگر شامل گلکسی W2016، گلکسی W2017 و گلکسی اس 8 پلاس بوده اند.

اپل نیز دیگر برندی بوده که قربانی این اتفاق شده. بنا بر ادعای انتوتو آیفون های کمپانی ساکن کوپرتینو 7.72 درصد از موبایل های تقلبی را به خود تخصیص داده اند. جالب تر اینکه بیشتر آیفون های تقلبی با سیستم عامل اندروید عرضه شده اند. در بین تلفن های هوشمند این کمپانی موبایلی که بیش از همه نسخه تقلبی داشته، آیفون 7 پلاس بوده است.

از این حیث کمپانی چینی شیائومی نیز با 4.75 درصد، سومین شرکتی بوده و پس از آن، شرکت های اوپو با 4.46 درصد و هوآوی با 3.40 درصد در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.