تنقلات شب یلدا با مزه شیرین بیمه عمر
آخرین روزهای فصل پاییز که منتهی به شب یلدا خواهد شد، مردم نه تنها به فکر شمردن جوجههایشان میافتند بلکه برای خرید آجیل و تنقلات شب یلدا، راهی بازار میشوند، در این بین دو شرکت بیمه ایران و سامان در ابتکاری در خور توجه با گرفتن غرفه در بازارچه فروش شب یلدا اقدام به معرفی و فروش بیمه نامه عمر کردهاند تا مردم بیشتر آیندهنگر شوند.
به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دو - سه سالی است در نمایشگاههای فروش محصولات غذایی و صنایع دستی استانهای مختلف به صورت دورهای و به فواصل نزدیک به هم، در کشور برگزار میشود؛ نمایشگاههایی که تنها در یک مکان خاص برگزار نمیشوند بلکه با سادهترین ابزار و در کنار پارکها و پیادهروها ایجاد شده و فروشندگان نیز با تعارف یک قاشق کوچک از محصولشان یا یک تکه کوچک کلوچه، عابران را تشویق به خرید میکنند، تبلیغی که خیلی خوب جواب داده و میدهد.
این مردم کشور ما نیستند که اینگونه خرید میکنند، همه جای دنیا چنین است تا کاربرد یا مزه محصولی را ندانند تنها به تبلیغ از دور اکتفا نمیکنند، حال برای فروش بیمه عمر چطور میتوان انتظار داشت که مردم تنها به تبلیغات بسیار کم و گاهی نادر این رشته بیمه اکتفا کرده و خود و خانوادهشان را بیمه زندگی کنند، بیمهای که هیچ اجباری در آن نیست اما برای همه خانوادهها ضروری است.
در واقع بیمه عمر از جمله رشتههای بیمهای است که تا مردم از نزدیک با مزایایش آشنا نشوند، تمایلی به خرید آن نخواهند داشت، همانطور که تا مزه خوب عسلهای معروف مناطق مختلف کشور، حلوای هویچ تبریز یا مسقطی شیراز نچشند، تمایلی به خرید ندارد و از دور نگاه کرده و رد میشوند.
شاید این دو شرکت بیمه هم به همین موضوع توجه کردهاند؛ مردم باید بدانند در کنار خریدهای خوردنی ماهانه بیش از 100 هزارتومانی، با خرید بیمه نامه عمر و پرداخت ماهانه مبلغی، که بستگی به درآمد خودشان دارد، میتوانند آینده خود را بیمه کنند و در کنار آن از مزایای زیادی همچون بیمه ازکار افتادگی، بیماریهای خاص، وام و در نهایت بازنشستگی ماهانه یا گرفتن یکجای پولی که سود به آن تعلق گرفته، استفاده کنند.
شاید اگر میدانستیم که طبق این بیمهنامه هر زمان که بخواهیم میتوانیم پولی که پرداخت کردهایم را قبل از چهار سال با حذف کمی سود و بعد از چهار سال با دریافت سود بازخرید کنیم، دیگر به فکر بیمه شدن از طریق تامین اجتماعی - که خدمات خوبی هم عرضه نمیکند و سود هم به پول قائل نشده و نمیتوان آن را پس از چند سال بازخرید کرد یا یکجا دریافت کرد - نمیافتادیم و از همان ابتدای کار و زندگی تنها با خرید بیمه عمر، عمری بیدغدغه سپری میکردیم.
آمارهای کشورمان در پرتفوی بیمه عمر رقم بسیار پایینی را نشان میدهد که رییس کل بیمه مرکزی نیز در سخنان اخیر خود اذعان داشت که علت اصلی "کمبود نیروی انسانی ماهر برای معرفی و فروش این بیمه نامه است"، پس خوب است که در کنار تربیت نیروی مختصص و ماهر در فروش، جایابی خوبی برای معرفی این رشته بیمهای شود.
به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دو - سه سالی است در نمایشگاههای فروش محصولات غذایی و صنایع دستی استانهای مختلف به صورت دورهای و به فواصل نزدیک به هم، در کشور برگزار میشود؛ نمایشگاههایی که تنها در یک مکان خاص برگزار نمیشوند بلکه با سادهترین ابزار و در کنار پارکها و پیادهروها ایجاد شده و فروشندگان نیز با تعارف یک قاشق کوچک از محصولشان یا یک تکه کوچک کلوچه، عابران را تشویق به خرید میکنند، تبلیغی که خیلی خوب جواب داده و میدهد.
این مردم کشور ما نیستند که اینگونه خرید میکنند، همه جای دنیا چنین است تا کاربرد یا مزه محصولی را ندانند تنها به تبلیغ از دور اکتفا نمیکنند، حال برای فروش بیمه عمر چطور میتوان انتظار داشت که مردم تنها به تبلیغات بسیار کم و گاهی نادر این رشته بیمه اکتفا کرده و خود و خانوادهشان را بیمه زندگی کنند، بیمهای که هیچ اجباری در آن نیست اما برای همه خانوادهها ضروری است.
در واقع بیمه عمر از جمله رشتههای بیمهای است که تا مردم از نزدیک با مزایایش آشنا نشوند، تمایلی به خرید آن نخواهند داشت، همانطور که تا مزه خوب عسلهای معروف مناطق مختلف کشور، حلوای هویچ تبریز یا مسقطی شیراز نچشند، تمایلی به خرید ندارد و از دور نگاه کرده و رد میشوند.
شاید این دو شرکت بیمه هم به همین موضوع توجه کردهاند؛ مردم باید بدانند در کنار خریدهای خوردنی ماهانه بیش از 100 هزارتومانی، با خرید بیمه نامه عمر و پرداخت ماهانه مبلغی، که بستگی به درآمد خودشان دارد، میتوانند آینده خود را بیمه کنند و در کنار آن از مزایای زیادی همچون بیمه ازکار افتادگی، بیماریهای خاص، وام و در نهایت بازنشستگی ماهانه یا گرفتن یکجای پولی که سود به آن تعلق گرفته، استفاده کنند.
شاید اگر میدانستیم که طبق این بیمهنامه هر زمان که بخواهیم میتوانیم پولی که پرداخت کردهایم را قبل از چهار سال با حذف کمی سود و بعد از چهار سال با دریافت سود بازخرید کنیم، دیگر به فکر بیمه شدن از طریق تامین اجتماعی - که خدمات خوبی هم عرضه نمیکند و سود هم به پول قائل نشده و نمیتوان آن را پس از چند سال بازخرید کرد یا یکجا دریافت کرد - نمیافتادیم و از همان ابتدای کار و زندگی تنها با خرید بیمه عمر، عمری بیدغدغه سپری میکردیم.
آمارهای کشورمان در پرتفوی بیمه عمر رقم بسیار پایینی را نشان میدهد که رییس کل بیمه مرکزی نیز در سخنان اخیر خود اذعان داشت که علت اصلی "کمبود نیروی انسانی ماهر برای معرفی و فروش این بیمه نامه است"، پس خوب است که در کنار تربیت نیروی مختصص و ماهر در فروش، جایابی خوبی برای معرفی این رشته بیمهای شود.