کد خبر: ۲۰۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۴۲

محبوب ترین شخصیت های مرد سینمای هالیوود

انصافاً باید اعتراف کرد این کاراکترها هستند که خیال را در ذهن ما به واقعیت تبدیل کرده و پلی بین دنیای واقعی و دنیای فیلم برقرار می‌کنند. با کاراکترهای فیلم می‌خندیم، عصبانی می‌شویم و حتی گریه می‌کنیم.
انصافاً باید اعتراف کرد این کاراکترها هستند که خیال را در ذهن ما به واقعیت تبدیل کرده و پلی بین دنیای واقعی و دنیای فیلم برقرار می‌کنند. با کاراکترهای فیلم می‌خندیم، عصبانی می‌شویم و حتی گریه می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ انصافاً باید اعتراف کرد این کاراکترها هستند که خیال را در ذهن ما به واقعیت تبدیل کرده و پلی بین دنیای واقعی و دنیای فیلم برقرار می‌کنند. با کاراکترهای فیلم می‌خندیم، عصبانی می‌شویم و حتی گریه می‌کنیم. بازی ایده‌آل یک هنرپیشه بر روی پرده نقر‌ه‌ای، کاراکتر فیلم را در ذهن مخاطب جاودان میکند. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به برترین کاراکترهای دنیای سینما داشته باشیم.

کاپیتان جک اِسپارو

بعید به نظر می‌رسد اهل سینما باشید و مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب را ندیده باشید. کاپیتان جک اسپارو در این فیلم کاراکتری پیچیده دارد و نمی‌توان به تمام زوایای شخصیت این کاراکتر در نگاه اول پی‌برد. جانی دپ، هنرپیشه افسانه‌ای هالیوود با اجرای نقش جک اسپارو، این دزد دریایی شوخ‌ و ماجراجو را در ذهن تمامی علاقه‌مندان به سینما ماندگار کرد. اجرای بی‌نقص شخصیت جک اسپارو توسط جانی دپ به همراه داستان جذاب و موسیقی زیبا باعث شد تا در سال ۲۰۱۷ شاهد پنجمین نسخه از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب باشیم.
 
آنتون شیگور

انصافاً باید اعتراف کرد کاراکتر آنتون شیگور (Anton Chigurh) در فیلم جایی برای پیرمردها نیست تداعی‌گر مرگ و جنایت در ذهن مخاطب است. خاویر باردِم (Javier Bardem)، چنان نقش آنتون شیگور را بازی کرده است که در اولین نگاه لرزه بر اندام انسان می‌اندازد. خاویر باردم با ایفای نقش شیگور به عنوان بیمار روانی که هدفی به غیر از کشتن انسان‌ها ندارد توانست این کاراکتر را در فهرست یک‌صد شخصیت خبیث سینما قرار دهد و جایزه‌های اسکار، گلدن‌گلوب و بافتا را از آن خود کند.

ای‌.‌تی

اگر حتی فیلم‌ ای‌.‌تی را ندیده باشید باز هم با مشاهده تصویر کاراکتر ای‌.تی به عنوان یک موجود فضایی دوست‌داشتنی، مهرش به دل شما خواهد نشست. این کاراکتر که استیون اسپیلبرگِ معروف آن را به دنیا معرفی کرد توانست به سرعت جای خود را در دل کودکان و بزرگسالان باز کند. فیلم ای‌.‌تی که در سال ۱۹۸۲ بر روی پرده رفت دورنمای جدیدی را در سینمای علمی‌تخیلی تعریف کرد و کاراکتر ای‌.‌تی در این فیلم برای همیشه در ذهن مخاطبین ماندگار شد.

دِ دود

برادران کوئن کاراکتر دِ دود (The Dude) را در فیلم لبوفسکی بزرگ معرفی کردند. این کاراکتر بیانگر دوران خوش و قدیم زندگی آمریکایی بود و جف بریجز توانست کاراکتر د دود را به عنوان شخصی تنبل که به صورت کاملاً تصادفی درگیر یک ماجرای جنایی شده بود به خوبی در ذهن تماشاگر تداعی کند. به نوعی می‌توان گفت رفتار د دود در فیلم لبوفسکی بزرگ، جامعه آمریکا را به نقد می‌کشد.
 
جیسون بورن

اسرارآمیز، رمزآلود، با استعداد و باجذبه. حتی این صفت‌ها نیز به درستی نمی‌توانند شخصیت جیسون بورن را توصیف کنند. مت دیمون، توانست تمامی این ویژگی‌ها را در شخصیت پیچیده جیسون بورن به بهترین نحو به مخاطب منتقل کند. کاراکتر جیسون بورن برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ به روی پرده نقره‌ای رفت و از آن زمان تاکنون شاهد ۴ نسخه فیلم سینمایی با هنر نمایی مت‌ دیمون در نقش جیسون بورن بوده‌ایم.

هانس لاندا

اگر از طرفداران کوئنتین تارانتینو باشید بدون شک فیلم حرامزاده‌های لعنتی را دیده‌اید و اگر این فیلم را دیده باشید محال است کاراکتر هانس (Hans Landa) لاندا از ذهن شما پاک شده باشد. لاندا یک افسر نازی عالی‌رتبه در فرانسه اشغال شده بود که به وی ماموریت داده بودند تمامی یهودیان منطقه را پیدا و سربه‌نیست کند. کریستوفر والتز (Christoph Waltz)، با هنرنمایی تمام، نقش هانس لاندا را بازی کرد و توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند.

نئو

در سه‌گانه بی‌نظیر ماتریکس، ساخته واچوفسکی‌ها، نئو کاراکتری بود که انتظار می‌رفت به حکمرانی ماشین‌ها در دنیایی خیالی پایان دهد. کیانا ریوز توانست با اجرای بی‌نقصِ این کاراکتر پیچیده، نئو را در دنیای سینما جاوادنه کند. بسیاری از نشریات سینمایی و منقدین بزرگ، نئوی دنیای ماتریکس را در بین ۲۰ کاراکتر جاودان سینما قرار داده‌اند.

راکی بالبوا

سیلوستر استالونه با معرفی کاراکتر راکی بالبوا در مجموعه فیلم‌های راکی توانست توانمندی خود را به دنیای هالیوود اثبات کند. استالونه به‌قدری در کاراکتر راکی بالبوا فرو رفت که این کاراکتر به یکی از افسانه‌ای‌ترین شخصیت‌های هالیوود تبدیل شده است. کاراکتر راکی بالبوا نماد بارز مقاوت و تلاش است و استالونه توانست در ۷ نسخه از فیلم راکی ایفای نقش کند.
 
نورمن بِیتس

اگر از قدیمی‌های دنیای سینِما هستید یا اینکه فیلم‌های آلفرد هیچکاک را به صورت حرفه‌ای دنبال کرده باشید به احتمال زیاد کاراکتر نورمن بیتس در فیلم روانی ساخته سال ۱۹۶۰ را خوب به‌خاطر دارید. آنتونی پرکینز (Anthony Perkins)، در ایفای نقش نورمن بیتس به عنوان فردی که شخصیتی دوگانه دارد سنگ‌تمام گذاشت و این شخصیت را در ذهن علاقه‌مندان سینما جاودان کرد.
 
کایزر شوزه

کوین اسپیسی در فیلم مظنونین همیشگی، کاری کرد کارستان و نقش کایزِر شوزه (Keyser Söze) را به نحوی بازی کرد که مخاطب فکر کند شوزه دست شیطان را هم از پشت بسته است. ایفای نقش بی‌عیب‌ونقص کایزر شوزه از جانب کوین اسپیسی، جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مکمل مرد را برای وی به دنبال داشت. بسیاری از صاحب‌نظران صنعت سینما، کایزر شوزه‌ای که اسپیسی به نمایش گذاشته است را بزرگ‌ترین تهبکار تاریخ سینما می‌دانند.
 
ایندیانا جونز

مگر می‌شود جایی صحبت از برترین کاراکترهای سینما به میان آید و نامی از باستان‌شناسِ ماجراجو، ایندیانا جونز مطرح نشود. این کاراکتر که جورج لوکاس معروف آن را به سینما معرفی کرده است با ایفای نقش هریسون فورد بزرگ‌ به خوبی توانسته خود را در دل هواداران باز کند و تاکنون شاهد ۴ نسخه از ایندیانا جونز بوده‌ایم. شوخ‌طبعی خاص، جذابیت و کاریزمای بالا را می‌توان از ویژگی‌های بارز شخصیت ایندیانا جونز دانست.
 
هان سولو

طرفداران سینما حساب ویژه‌ای بر روی مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان باز می‌کنند و انصافاً هم باید اعتراف کرد که این همه توجه و علاقه بی‌دلیل نیست. با کاراکتر هان‌ سولو (Han Solo)، در اولین سه‌گانه از فیلم‌های جنگ ستارگان آشنا شدیم، هان سولو نیز از آن دسته کاراکترهایی است که جرج لوکاس افسانه‌ای خلق کرده و یک بار دیگر هریسون فورد توانست این کاراکتر را از دل کاراکترهای بزرگ مجموعه‌ فیلم‌های جنگ ستارگان بیرون کشیده و جاودان کند. کاراکتر هان‌ سولو، شخصیتی با‌ابهت با قلبی مهربان دارد. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا سولو به عنوان یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای عالم سینما به‌حساب بیاید.

تایلِر دِردن

اگر اهل سینِما و هنر باشید بدون شک شاهکار دیوید فینچر، فیلم باشگاه مبارزه را دیده‌اید و به‌خوبی می‌دانید که تایلر دردن (Tyler Durden)، با ایفای نقش برد پیت چگونه با روح‌وروان مخاطب بازی کرده است. کاراکتر تایلر دردن در این فیلم بر اثر افسردگی شدید دچار بی‌خوابی شده است و در پی اتفاقات مختلف با راه‌اندازی یک باشگاه مبارزه زیر زمینی به این نتیجه می‌رسد که انسان‌ها با کتک زدن یکدیگر احساس آزادی پیدا می‌کنند. انتقال چنین فلسفه‌ای در کاراکتر تایلر دردن هنری است که برد پیت از آن سربلند بیرون آمده است.

مایکل کورلئونه

به احتمال زیاد نیاز به توضیح ندارد که برای شما بگوییم مایکل کورلئونه کیست. اما برای آن دسته از افرادی که این کاراکتر بزرگ پرده‌ نقره‌ای را نمی‌شناسند باید بگوییم صحبت از کاراکتر مرکزی سه‌گانه بزرگ پدرخوانده است. آلپاچینو در فیلم پدرخوانده نقش کاراکتر مایکل کورلئونه را به گونه‌ای ایفا می‌کند که همزمان زوایای مختلف این کاراکتر به لحاظ تبهکار بودن وی و همچنین قهرمان بودنش در ذهن مخاطب تداعی می‌شود.

فارست گامپ

کاراکتر فارست کامپ در کتابی به همین نام توسط وینستون گروم خلق شده است، در نسخه سینمایی این اثر شاهد هنرنمایی تام هنکس در نقش فارست گامپ بودیم. تام هنکس توانست شخصیت ساده و بی‌ریا و در عین حال مهربان فارست گام را به بهترین شکل به تصویر بکشد. هنرنمایی تام هنکس برای خلق شخصیت فارست گامپ جایزه اسکار را برای این هنرپیشه بزرگ به دنبال داشت.

ترمیناتور

ترمیناتور یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای فیلم‌های اکشن است. آرنولد شوارزنگر در نقش ترمیناتور یک روبات انسان‌نما را به تصویر کشید که در جنگی میان انسان‌ها و ماشین‌ها نقش منجی انسان‌ها را ایفا می‌کرد. جالب اینجاست که ترمیناتور در نسخه اول این فیلم نقش بد داستان را برعهده داشت اما در نسخه‌های دوم به بعد ترمیناتور جانب انسان‌ها را گرفت و به نقش خوب داستان تبدیل شد. آوازه ترمیناتور به اندازه‌ای بوده است که از سال ۱۹۸۴ تاکنون شاهد ساخت فیلم‌هایی بر اساس این کاراکتر هستیم.

دارت ویدر

در اولین سه‌گانه از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان شاهد حضور کاراکتر دارت ویدر ( Darth Vader) به عنوان شخصیت خبیث ماجرا هستیم. در طول تاریخ پخش مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان، هنرپیشه‌های مختلفی به ایفای نقش دارت ویدر پرداخته‌اند. دارت ویدر نیز مانند سایر شخصیت‌های معروف فیلم‌های جنگ ستارگان توسط جرج لوکاس خلق شد و تاکنون در چندین قسمت از این فیلم‌ها نقش مهمی داشته است.

جیمز باند

حتی اگر به دنیای سینما علاقه نداشته باشید باز هم به احتمال زیاد نام جیمز باند به گوش شما خورده است. کاراکتر جیمز باند که با نام رمز ۰۰۷ نیز شناخته می‌شود مامور کارکشته سازمان جاسوسی MI6 است که توسط یان فیلمینیگ خلق شده و تاکنون هنرپیشه‌های بلند آوازه‌ای مانند شان کانری، راجر مور، پیرس برازنان و دنیل کریگ افتخار اجرای نقش جیمز باند را داشته‌اند.
 
ویتو کارلئونه

یک بار دیگر در فهرست برترین کاراکترهای تاریخ سینما به فیلم پدرخوانده بر می‌خوریم. البته این بار با پدر مایکل کارلئونه که در فیلم، وی را با نام ویتو کارلئونه می‌شناسیم سروکار داریم، نقش کاراکتر ویتو کارلئونه جوان را رابرت دنیرو بازی کرد و به خاطر ایفای این نقش جایزه اسکار را به خانه برد. در دو قسمت اول فیلم پدرخوانده کاراکتر ویتو کارلئونه حضور داشت و نقش دوران کهن‌سالی این شخصیت بزرگ بر عهده هنرپیشه جاودان تاریخ سینما، مارلون براندو فقید بود.

تراویس بیکر

بسیاری از منتقدین بر این باور هستند که تراویس بیکر یکی از بهترین کاراکترها در بین تمامی فیلم‌های مارتین اسکورسیزی به‌حساب می‌آید. با کاراکتر تروایس بیکر (Travis Bickle)، در فیلم راننده تاکسی با بازی فراموش‌ نشدنی رابرت دنیرو آشنا شدیم. این کاراکتر، نسل سوخته آمریکایی‌هایی که در جنگ ویتنام شرکت کرده‌ بودند را به تصویر می‌کشید. رابرت دنیرو با به‌تصویر کشیدن خشم، سرخوردگی، خستگی و پوچی که تراویس بیکر از آن رنج می‌برد، این کاراکتر را برای همیشه جاوادان کند.
 
جوکر

مگر می‌شود صحبت از کاراکترهای ماندگار سینما کرد و نامی از جوکر نیاورد. جوکر آینه تمام نمای خشونت خفته در درون انسان‌هاست. بدون شک در اولین برخورد با کاراکتر جوکر از این شخصیت متنفر خواهید شد اما از طرف دیگر نمی‌توانید به راحتی شخصیت پیچیده‌اش را فراموش کنید. جوکر را در مجموعه‌ فیلم‌های بتمن، زیاد دیده‌ایم اما هیث لِجر (Heath Ledger) در فیلم بتمن شوالیه تاریکی ساخته کریستوفر نولان با بازی بی‌نظیر خود توانست دید تازه‌ای از جوکر در ذهن مخاطبین ایجاد کند. بازی بی‌نظیر لجر در نقش جوکر برای وی جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مکمل مرد را به دنبال داشت اما متأسفانه عمر لجر به دنیا نبود تا بتواند شخصاً جایزه‌اش را دریافت کند.

هال ۹۰۰۰

اگر ادیسه فضایی ۲۰۰۱ را که استنلی کوبریک فقید در سال ۱۹۸۶ به روی پرده برد دیده باشید حتماً کاراکتر هال ۹۰۰۰ (HAL 9000) در ذهن شما ماندگار شده است. این کاراکتر در‌واقع یک کامپیوتر بود و در سرتاسر فیلم تنها نماد هال ۹۰۰۰ را لنز یک دوربین با نقطه‌ای قرمز در داخل آن تشکیل می‌داد. هال ۹۰۰۰ کاراکتری است که نویسنده معروف کتاب‌های علمی‌‌تخیلی، آرتور سی‌کلارک خلق کرده  و در نسخه سینمایی ادیسه فضایی ۲۰۰۱، هال ۹۰۰۰ کامپیوتری است که کنترل سفینه‌فضایی را در اختیار دارد.

هانیبال لِکتر

توماس هریس شخصیت هانیبال لکتر را در مجموعه کتاب‌های خود معرفی کرد. مدتی بعد نیز شاهد نسخه سینمایی کتاب‌های توماس هریس بودیم. اولین بار سِر آنتونی هاپکینز بزرگ، کاراکتر هانیبال لکتر را در فیلم سکوت بره‌ها محصول سال ۱۹۹۱ به‌ تصویر کشید. آنتونی هاپکینز نقش کاراکتر هانیبال لکتر را که شخصیتی آدم‌خوار و روانی داشت در فیلم سکوت بره‌ها به گونه‌ای ایفا کرد که بابت بازی ۱۵ دقیقه‌ای خود در طول این فیلم برنده جایزه اسکار شد.

در این قسمت به پایان برترین کاراکترهای دنیای سینما رسیدیم. بدون شک کاراکترهای دیگری نیز هستند که نام آن‌ها در ذهن مخاطبین ماندگار شده است، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم شما هم کاراکترهای ماندگاری که در ذهن دارید را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.