کد خبر: ۲۰۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

فروشنده 3 میلیارد اعتبار به‌سرقت‌رفته دستگیر شد

مقامات دولت کانادا مردی را به اتهام راه‌اندازی وب سایتی اینترنتی و فروش حدود سه میلیارد اسناد و اطلاعات شخصی سرقت شده از حساب‌های کاربری آنلاین، شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ طبق گزارش پلیس کانادا (RCMP)، جردن بلوم 27 ساله مدیر وب‌سایت اینترنتی LeakedSource.com است؛ این وب‌سایت یک مخزن بزرگ است که نقص‌های اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و امکان دسترسی به داده‌ها از جمله رمزهای عبور را به فروش می‌رساند.

در اواخر سال 2015، LeakedSource حدود سه میلیارد اسناد شخصی و رمزهای مرتبط با برخی از نقض‌های اطلاعاتی گسترده از وب‌سایت‌هایی نظیر LinkedIn, VK.com, MySpace, Twitter, Weebly و ... را جمع‌آوری کرده و با دریافت هزینه آن‌ها را در اختیار هر کسی قرار می‌داد.

LeakedSource تعطیل شده و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی وابسته به آن نیز پس از اجرای قانون در اوایل سال گذشته معلق گردید. با این حال، وب‌سایت دیگری با همان نام دامنه و با میزبانی سرورهایی در روسیه هنوز در حال فعالیت است.

بلوم به مدیریت این وب‌سایت اینترنتی متهم شده و ادعا کرده است که با فروش اسناد شخصی سرقتی و رمزهای عبور در ازای دریافت هزینه‌های اندک از طریق وب سایت خود، تقریبا 200،000 دلار به دست آورده است.

پلیس کانادا (RCMP) اعلام کرد که بلوم در 15 ژانویه در دادگاه تورنتو حاضر شد و به قاچاق اطلاعات هویتی، سوء استفاده از داده‌ها، استفاده غیرمجاز از کامپیوتر و کسب اموال به دست آمده از جرم محکوم شد.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، گروه تحقیق جرایم سایبری پلیس کانادا (RCMP) اعلام کرد:"این تحقیقات مربوط به ادعاهای به یک اپراتور وب‌سایت است که عنوان کرده صدها هزار دلار از طریق فروش اطلاعات شخصی کسب کرده است. البته پلیس کانادا همچنان به کار خود با مشارکت تیم‌های داخلی و بین‌المللی برای پیگیری قانونی آن ادامه خواهد داد.

بلوم در 22 دسامبر سال 2017 در تحقیقات بخش جنایی سایبری پلیس کانادا شناسایی و دستگیر شد. پلیس کانادا اعلام کرد پلیس ملی هلند و FBI ایالات متحده در این عملیات کمک کرده‌اند و افزود که حل این پرونده بدون همکاری‌های بین‌المللی امکان پذیر نبوده است. بلوم در حال حاضر در زندان است و در تاریخ 16 فوریه به دادگاه احضار می‌شود. ایرمان احمد، وکیل جرایم سایبری، به خبرگزاری رویترز گفت که بلوم می‌تواند حداکثر به 10 سال زندان محکوم شود.