کد خبر: ۲۰۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۷۹

نگاهی به درون معادن طلای دیجیتال چینی ها +تصاویر

بیت کوین به عنوان ارزشمندترین ارز رمزپایه دنیا این روزها از محبوبیت بسیاری برخوردار شده و قیمت آن نیز در طی یک سال اخیر به شکل سرسام آوری افزایش یافته، به طوری که در آغاز سال جدید میلادی هر واحد از آن تا حدود ۱۲ هزار دلار قیمت گذاری شد.
 بیت کوین به عنوان ارزشمندترین ارز رمزپایه دنیا این روزها از محبوبیت بسیاری برخوردار شده و قیمت آن نیز در طی یک سال اخیر به شکل سرسام آوری افزایش یافته، به طوری که در آغاز سال جدید میلادی هر واحد از آن تا حدود ۱۲ هزار دلار قیمت گذاری شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای معاوضه بیت کوین و میزبان بزرگترین «استخرهای استخراج» این پول دیجیتالی به حساب می آید. این معادن استخراج در واقع نوعی متفاوت از دیتاسنترها هستند که از تعداد زیادی پردازنده و سخت افزارهای مرتبط با آن در محوطه های بزرگ تشکیل یافته اند.

شهر سیچوان (Sichuan) یکی از اصلی ترین مراکز برای میزبانی این تاسیسات به حساب می آید، طوری که بسیاری از این شهر به عنوان «پایتخت استخراج بیت کوین» یاد می کنند. وجود چند نیروگاه برق آبی بزرگ در نزدیکی این شهر آن را به مکانی بسیار ایدال برای احداث معادن استخراج بیت کوین تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که پردازش های مرتبط با این فرایند نیاز به حجم زیادی از انرژی برق دارند.

در این معادن به کمک تعداد بسیار زیادی از پردازنده ها معادلات بسیار پیچیده ریاضی حل می شوند و در ازای حل این معادلات ارز دیجیتال رمزپایه تولید می شود.

از آنجا که هنوز قوانین مشخصی در کشور چین در خصوص استخراج و تهاتر پول های دیجیتالی همچون بیت کوین یا اتریوم وجود ندارد، فعالان در این عرصه به نوعی در حال حرکت روی لبه تیغ هستند و تمایل دارند تا حد ممکن فعالیت های خود را تحت پوشش و تا حدودی بی سر و صدا انجام دهند.

به طور معمول تاسیسات معدنکاری بیت کوین چینی در مناطق دور افتاده و حتی کوهستان ها و در نزدیکی رودخانه های بزرگ بنا می شوند. در ادامه مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به درون چند معدن طلای دیجیتال در چین.



لیو (Liu) مالک ۲۹ ساله یک معدن بیت کوین در مقابل دیواری از فن های خنک کننده ایستاده و به وارسی ردیفی از ماشین های استخراج پولی دیجیتالی مشغول است.



لیو در حال گفتگو با یکی از مشتریان خود است. او در سال ۲۰۱۵ از استان هنان (Henan) به سیچوان آمد تا از برق ارزان این ناحیه برای کسب و کار معدنکاری خود بهره ببرد. او در حال حاضر ۷۰۰۰ ماشین استخراج دارد و مشتریان او می توانند از طریق وبسایت یا اپلیکیشن اختصاصی موبایل روند کسب بیت کوین توسط این ماشین ها را پیگیری نمایند.



کان (Kun) نیز مدیریت معدن بیت کوین Tibetan را بر عهده دارد. او که در حال گذر از تالاری مملو از ماشین های معدنکاری دیجیتالی است، از سال ۲۰۱۵ وارد این شغل شده و علاوه بر مدیریت معدن، یکی از سرمایه گذاران اصلی آن نیز به حساب می آید.



تلی از جعبه های خالی ماشین های استخراج. کان چند ماه قبل سری جدید این ماشین ها موسوم به AntMiner S7 را به قیمت هر دستگاه ۴۹۰ دلار خریداری نموده است. ۵۵۰ دستگاه از این ماشین ها در طی هر ۲۴ ساعت قادر به استخراج ۲.۵ واحد بیت کوین هستند.



به علت دور افتاده بودن تاسیسات استخراج، به طور معمول معدنکاران در همان محل معدن بیت کوین استراحت و زندگی می کنند.



نمایی از معدن Tibetan که درست در کنار یک نیروگاه برق آبی در ناحیه کوهستانی Ngawa واقع شده تا از برق ارزان و آب برای خنک کنندگی بهتر دستگاه ها بهره مند شود.



کارگران خط تولید ماشین های استخراج AntMiner S9 در کارخانه تولیدی Bitmain واقع در شهر شانگهای



نمایی از دفتر مرکزی شرکت BTCChina در شانگهای. این شرکت که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرده در حال حاضر یکی از بزرگترین پلتفرم های تبادل بیت کوین به دیگر ارزها در چین را در اختیار دارد. از آنجا که در این کشور آسیایی راه های چندانی برای سرمایه گذاری های خرد وجود ندارد، مردم از چنین ابزارهایی برای به جریان انداخت سرمایه های خود در بازار دیجیتال به خوبی استقبال می کنند