کد خبر: ۲۰۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۸

سال آینده منتظر خودرو شاسی بلند فراری باشید

به نظر می‌رسد فراری قصد دارد یک خودرو کراس اوور تولید کند. گفته می‌شود تا سال 2019 خودرو شاسی بلند فراری به تولید خواهد رسید که از مشخصات فنی قدرتمندی نیز برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرجیو مارکیونه، مدیر فراری 2 سال پیش در پاسخ به این پرسش که آیا فراری زمانی خودرو شاسی بلند تولید خواهد کرد یا خیر، عنوان کرد تا زمانی که وی در این شرکت فعالیت کند این اتفاق رخ نخواهد داد. مارکیونه بر این عقیده بود که فراری باید تنها اتومبیل های اسپورت 2 در بسازد و ساخت خودروهای شاسی بلند و 4 در کار آن‌ها نیست. اما به نظر می‌رسد با گذشت زمان نظر وی تغییر کرده باشد. سرمنشا این تغییر را می‌توان به موفقیت چشمگیر مدل بنتایگا یا عرضه مدل جدید لامبورگینی اوروس نسبت داد. حال دیگر باید تا سال آینده منتظر خودرو شاسی بلند فراری باشیم!

گروه فیات کرایسلر به عنوان صاحب فراری، همواره در عملی کردن وعده‌هایش سابقه‌ی بدی را از خود به جای گذاشته است که می‌توان این خلف وعده را در ارتباط با خودروهای سوپر اسپورت، بیشتر هم دید. به طور مثال مازراتی تا کنون باید چهار مدل خودرو جدید عرضه می‌کرد که این اتفاق رخ نداد، با این حال فراری با دقت بیشتری فعالیت می‌کند تا دقیقا همان چیزی را در اختیار مشتریانش قرار دهد که می‌خواهند.

پلتفرم و پیشرانه خودرو شاسی بلند فراری نامشخص است

اما به راستی خودرو شاسی بلند فراری چگونه خواهد بود؟ تا به کنون ما هیچ ذهنیتی نمی‌توانیم از این خودرو SUV داشته باشیم. ما حتی نمی‌دانیم که پلتفرم این خودرو چگونه خواهد بود. اگر به خاطر داشته باشید، خودرو شاسی بلند مفهومی مازراتی که با رسوایی مواجه شد، از پلتفرم جیپ چروکی بهره‌مند بود تا شرکت سازنده تا مدت‌ها پرده از این راز برندارد. اما جدا از پلتفرم، نوع پیشرانه قابل استفاده در خودرو شاسی بلند فراری نیز جای بحث دارد. در حالی که پیشرانه‌های 10 یا حتی 12 سیلندر می‌توانند گزینه‌های خوبی برای یک خودرو سنگین قدرتمند باشند، اما لامبورگینی برای مدل اوروس اقدام به انتخاب یک پیشرانه توربو دوقولو 8 سیلندر کرده بود. آیا فراری نیز به همین روال عمل خواهد کرد؟ نظر شما در این مورد چیست؟