کد خبر: ۲۰۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۷۴

۵ محصول معرفی‌شده‌ گوگل در سال ۲۰۱۷ که هنوز عرضه نشده‌اند

در سال ۲۰۱۷، گوگل از محصولات زیادی رونمایی کرد که با وجود گذشت یک‌ سال، هنوز بسیاری از آن‌ها به بازار عرضه‌ نشده‌اند.
مدت‌ها است گوگل به‌ شرکت سازنده‌ی سخت‌افزار تبدیل شده و رویداد‌هایش تنها به کنفرانس سالانه‌ی I/O خلاصه نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سال گذشته این شرکت محصولات و سرویس‌های زیادی در خلال رویدادهایش معرفی کرد؛ اما نکته‌ی عجیب ماجرا این است که بسیاری از آن‌ها هنوز در دسترس کاربران و مشتریان قرار نگرفته‌اند. حال در این مقاله قصد داریم به پنج محصول موردانتظاری که هنوز به‌صورت عمومی عرضه نشده‌اند، بپردازیم.

۱. Hangouts Chat



در تمام طول این سال‌ها، گوگل تلاش زیادی برای ساخت پیام‌رسانی جهانی به کار بست؛ اما واقعیت این است که این شرکت هیچگاه نتوانست در این مسیر به موفقیت برسد. سال گذشته گوگل از اپلیکیشنی با نام Hangouts Chat‌ رونمایی کرد که می‌توان آن را به‌نوعی ورژن گوگلی اپلیکشن Slack دانست. گوگل هدف از ساخت این اپلیکیشن را مکالمه‌ بین تیم‌ها و اعضای کسب‌وکار‌ها در چهارچوبی مدرن عنوان کرد.

حال با گذشت نزدیک به یک سال، این اپلیکیشن هنوز منتشر نشده است و مشخص نیست که آیا گوگل هدفی برای انتشار آن در آینده خواهد داشت یا خیر؟

۲. ویژگی Proactive Assistance برای گوگل هومبلندگوی گوگل هوم



یکی از بخش‌های جذاب کنفرانس I/O سال گذشته مربوط به گوگل هوم و ویژگی Proactive Assistance‌ بود. این قابلیت به شما این امکان را می‌داد تا از طریق گوگل هوم از هشدارهای ترافیک، یادآورها و وضعیت پرواز باخبر شوید. بعدها گوگل در مطلبی به تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۷، عنوان کرد که این ویژگی به‌زودی و طی ماه‌های آتی برای دستگاه‌های هوم عرضه خواهد شد؛ با این وجود هنوز صاحبان این دستگاه‌ از حضور چنین قابلیتی بی‌بهره‌اند.

۳. پاسخ بصری گوگل هوم به‌واسطه‌ی کروم‌کست



ویژگی مورد انتظار دیگر، باز هم به گوگل‌هوم مربوط می‌شود. این شرکت در رویداد سال گذشته‌ی I/O از پاسخ بصری اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم از طریق کروم‌کست خبر داد. این شرکت در پایان اعلام کرد که این ویژگی در اواخر سال ۲۰۱۷ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

توضیح رسمی گوگل درباره‌ی این ویژگی:

شما می‌توانید پاسخ‌های دستیار را روی بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش موجود در خانه‌ مشاهده کنید.

حال با وجود گذشت ۸ ماه از آن زمان و پایان سال ۲۰۱۷، همچنان خبری از این ویژگی نیست. مشخص نیست که آیا گوگل به‌کل این قابلیت را به کنار گذاشته یا همچنان در حال پیاده‌سازی آن است.

۴. گوگل کلیپس




در آخرین لحظات کنفرانس گوگل، این شرکت از سخت‌افزار جدیدی با نام گوگل کلیپس رونمایی کرد که با کمک هوش‌ مصنوعی سعی در ثبت لحظاتِ واقعیِ شما دارد. برای بهره‌مندی از این دوربین، شما باید آن را روی میز یا صندلی‌ قرار می‌دادید. سپس این دستگاه با تشخیصِ خود، بهترین لحظات را ثبت می‌کرد. برای ذخیره تصاویر نیز همه‌چیز به‌صورت خودکار با گوشی هوشمند شما همگام‌سازی می‌شد.

البته گوگل هیچگاه زمان دقیقی برای عرضه‌ی این محصول اعلام نکرد و تنها به واژه‌ی «به‌زودی» بسنده کرد؛ اما فاصله‌ی بین معرفی و عرضه‌ی محصولی این‌چنینی کمی عجیب و غیر عادی به‌ نظر می‌رسد. با این وجود، این دستگاه در هفته‌های اخیر توانست تأییدیه‌ FCC را دریافت کند؛ از این‌رو عرضه‌ی آن در آینده‌‌ای نزدیک چندان دور از ذهن نیست.

۵. گوگل اسیستنت در تلویزیون‌های اندروید



در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۷، گوگل اعلام کرد که گوگل اسیستنت در ماه‌های آتی برای تلویزیون‌های اندروید در دسترس قرار خواهد گرفت. حتی این شرکت به تلویزیون‌هایی نظیر شیائومی می باکس، شارپ آکوئاس، سونی براویا و... نیز به‌عنوان نخستین تلویزوین‌های دریافت‌کننده این دستیار اشاره کرد.

گوگل هدف خود از این کار را عرضه‌ی دستیار خود در تمام تلویزیون‌های اندرویدی اعلام کرد؛ اما، تاکنون تنها تعداد اندکی از دستگاه‌ها از آن بهره می‌برند.