کد خبر: ۲۰۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۶

انتقاد از اعتیاد کودکان به شبکه‌های اجتماعی

تیم کوک در جریان یکی از دوره‌های آموزشی اپل در انگلستان اشاره‌ کوتاهی به موضوع اعتیاد به گوشی‌های هوشمند کرد و استفاده بیش از حد از تکنولوژی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را سرزنش کرد.
مدیرعامل اپل نیز از اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و استفاده بیش از حد از تکنولوژی انتقاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تیم کوک در جریان یکی از دوره‌های آموزشی اپل در انگلستان اشاره‌ کوتاهی به موضوع اعتیاد به گوشی‌های هوشمند کرد و استفاده بیش از حد از تکنولوژی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را سرزنش کرد.



وی در ادامه افزود: "با این‌که من فرزندی ندارم اما برادرزاده‌ای دارم که معتقدم باید برای آنها (کودکان) حد و مرز تعیین شود و من همانند والدینش اجازه استفاده از خیلی از شبکه‌های اجتماعی را به او نمی‌دهم".

اخیرا مباحثی مطرح شده است که اپل را مقصر اصلی اعتیاد کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به شبکه‌های اجتماعی و امکانات گوشی‌های هوشمند آیفون دانسته‌اند و از این غول تکنولوژی آمریکایی انتظار دارند که راه‌حلی را برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد کنند.

اوایل ماه جاری میلادی بسیاری از سهامداران از اپل درخواست کردند که هرچه سریع‌تر برای مشکل اعتیاد کودکان به آیفون طرح و برنامه‌ای را ایجاد کنند و در پاسخ به این درخواست اپل نیز متعهد شد که برنامه‌های بیشتری را به منظور کنترل والدین در سیستم عامل ios ایجاد کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی گاردین، تیم کوک معتقد است که استفاده بیش از حد از تکنولوژی تنها وقت و انرژی انسان را می‌گیرد و به اهداف و موفقیت آنها منجر نخواهد شد. با این تفاسیر می‌توان گفت که مدیرعامل اپل به عنوان یکی از برجسته‌ترین افراد در عرصه علم و تکنولوژی هم حامی استفاده بیش از حد از تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی نیست.
*ایسنا