کد خبر: ۲۰۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۳

جشنواره تئاتر فجر وارد ششمین روز شد

امروز سه‌شنبه سوم بهمن‌، سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر وارد روز ششم اجراهای خود شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در روز ششم خود میزبان اجراهای مختلف تئاتری است.

نمایش «هملت» کمپانی کامرشپیله امروز با اجرای ساعت ۱۶ در سالن اصلی تئاترشهر به کار خود پایان می‌دهد.

«حذفیات» به کارگردانی مهدی ضیاءچمنی از مشهد که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره حضور دارد ساعت ۱۸ در تالار چهارسو اجرا می‌شود. «سرداب» نمایشی از عراق به کارگردانی احمد نسیم ساعت ۱۶:۳۰ در تالار قشقایی و «قند خون» لیلی عاج ساعت ۱۶ در تالار سایه اجرا می‌روند.

«ئه وان گل» نمایش برگزیده جشنواره تئاتر کردی، به کارگردانی غلامرضا همتیان از بیجار در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. «گیس گل» اثری از ایمان سالمی از شهر کرمان و «پاشا» اثری از نازیلا ایرانزاد از تبریز، که هر ۲ در بخش مسابقه تئاتر ایران حضور دارند به ترتیب ساعت ۱۶:۳۰ در تالار هنر و ساعت ۱۶ در تئاتر مولوی به صحنه می‌روند.

ساناز بیان با «آبی مایل به صورتی» ساعت ۱۸ به سالن سمندریان می‌آید و «دهن گنده» ساعت ۲۰ در سالن ناظرزاده کرمانی به کار خود در جشنواره پایان می‌دهد.

سالن انتظامی خانه هنرمندان شاهد اجرای «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» به کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی است. «موغلی پنا» نیز به کارگردانی علیرضا داوری از بندرعباس، ساعت ۱۷ در تالار حافظ اجرا می‌شود.

تمرین-اجرا

«توضیح صحنه» تمرین اجرای کیوان سررشته ساعت ۱۱ و ۱۵ به مدت ۵۰ دقیقه در تئاتر آفتاب اجرا می‌شود.

بخش خارج از صحنه

نمایش «طلوع آفتاب» کاری از سعید بهنام از نمایش‌های مهمان بخش آف استیج دومین اجرای خود را ساعت ۵:۳۰ صبح به همراه مخاطبان خود با یک اتوبوس، در مسیر رفت و برگشت  میدان آزادی تا کن-سولقان پشت‌سر گذاشته است. تنها یک اجرا از این نمایش باقی مانده است.

«مناظر مجرم» به کارگردانی دریس ورهوفن، که دیروز با حضور سفیر هلند افتتاح شد و از ساعت ۱۴ تا ۲۲ میزبان تماشاگران خود در گالری ایرانشهر است.

نمایش «نرگس» کاری از حسین توازنی‌زاده هم امروز ساعت ۱۴ و ۱۶ در خانه‌ای قدیمی به آدرس خیابان انقلاب، بین تقاطع حافظ و میدان فردوسی، روبه‌روی دانشگاه جامع علمی کاربردی، پلاک ۸۷۲ دومین روز جشنواره‌ای خود را می‌گذراند.

«تولیدی لیلی و مجنون» که جوایز بسیاری را در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از آن خود کرد ساعت ۱۷:۴۵ در محوطه تئاتر شهر اجرا می شود. این مکان از ساعت ۱۶:۳۰ با نمایش‌های «موسسه کاریابی»، «چای تلخ‌پهلو» و «کتو» میزبان مخاطبان است. محوطه خانه هنرمندان از ساعت ۱۶ با «جنگ زیر پوست مادرم» و «درد دل روی خط حامل» و مترو میدان ولیعصر ساعت ۱۲:۳۰ با مٶسسه کاریابی بخش آف‌استیج را در خود جای داده‌اند.

عمارت روبرو ساعت ۲۰:۳۰ با نخستین اجرای «نمایش گردهمایی والدین» به کارگردانی میخاییل چارکویامی از گرجستان میزبان تماشاگران است.

بخش فرااجرایی

پاتریشیا آپرگی از یونان آخرین جلسه کارگاه «شیرجه به ناشناخته‌ها» را امروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر پلاتو ۲ تئاترشهر برگزار می‌کند.

مراسم

مراسم امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره آتن و اوریپید یونان امروز سوم بهمن‌، ساعت ۱۵ در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود. مهدی شفیعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی، رئیس مجموعه تئاترشهر، فرهاد مهندس‌پور، دبیر سی‌وششمین دوره جشنواره، هیأت سه‌نفره از جشنواره آتن و اوریپید یونان و سایر مدیران جشنواره تئاتر فجر در این مراسم حضور دارند.

۲ نمایش آف‌استیج «منزل به منزل» از فرانسه در باغ کتاب و «ریموت تهران» محصول کمپانی ریمینی پروتکل در پارک شفق که در روزهای اول جشنواره با استقبال مخاطبان روبرو شده‌اند، روز ششم جشنواره را هم آغاز می‌کنند.

«اپرای عروسکی خیام» نیز تا پایان جشنواره ساعت ۱۹ در تالار فردوسی اجرا می‌شود.
*مهر