کد خبر: ۲۰۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۴

گوگل مدیر اجرایی پیشین ایکس باکس و پلی استیشن را استخدام کرد

یل هریسون نزدیک به ۲ دهه در شرکت‌های سونی و مایکروسافت در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی فعالیت داشته است. حال پس از مدت‌ها دوری از حوزه‌ی فناوری، او دیروز از پیوستن خود به شرکت گوگل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ براساس گفته‌ی او، اکنون هریسون در سمت نایب رئیس و مدیرکل در گوگل فعالیت خواهد کرد.

از اینکه می‌توانم شروع کارِ جدیدم را به‌عنوان نایب رئیس و مدیرکل در شرکت گوگل با شما در میان بگذارم، بسیار هیجان‌زده هستم - برگشت به کالیفرنیا.

— Phil Harrison (@MrPhilHarrison) January 22, 2018

اگر نگاهی به سابقه‌ی فعالیت‌های هریسون داشته باشید، متوجه نقش او در محصولات و پلتفرم‌های بازی خواهید شد. او در سال ۱۹۹۲ فعالیت خود را در سونی آغاز کرد و طی ۱۵ سالی که در این شرکت حضور داشت، اقدامات اساسی‌ متعددی را برای پیشبرد اهداف کنسول پلی‌استیشن انجام داد. اطمینان کاذبِ هریسون به پلتفرم پلی‌استیشن ۳ به عنوان پلتفرمِ کشنده‌ی رایانه‌های شخصی چندان درست نبود؛ از این‌ رو او سونی را به مقصد آتاری ترک و پس از یک سال فعالیت در این شرکت، در سال ۲۰۱۲ به غول‌ نرم افزاری دنیا، یعنی مایکروسافت پیوست تا وظیفه‌ی هدایت برند ایکس‌باکس در قاره‌ی اروپا را برعهده بگیرد.

حال مشخص نیست که هریسون دقیقاً‌ در چه قسمتی فعالیت خواهد کرد؛ اما باتوجه به سرمایه‌گذاری‌های او روی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی واقعیت‌مجازی و واقعیت افزوده، به‌نظر می‌رسد که بخش تحت‌نظر او در گوگل نیز به حوزه‌های یادشده مربوط باشد.