کد خبر: ۲۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۲۸

افزایش احتمال پیروزی رونالدو در کورس کسب توپ طلا با انتحاب ورلدساکر + جدول

با انتخاب شدن ستاره پرتغالی کهکشانی‌ها به عنوان برترین فوتبالیست جهان در سال ۲۰۱۳، اکنون احتمال پیروزی کاپیتان تیم ملی پرتغال در کورس کسب توپ طلا بیش از پیش به نظر می‌رسد.
نشریه انگلیسی ورلدساکر پنج‌شنبه شب فهرست اسامی برترین‌‌‌های فوتبال دنیا در سال 2013 را معرفی کرد که در این فهرست کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی تیم رئال مادرید به عنوان برترین بازیکن انتخاب شد.

این انتخاب سبب شده است که گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال پیروزی رونالدو در رقابت با 2 حریف اصلی‌اش،‌ لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا و فرانک ریبری، بال فرانسوی بایرن مونیخ بیش از پیش قوت بگیرد، چرا که یک آمار جالب در خصوص رابطه برندگان توپ طلا (چه آنهایی که فرانس فوتبال ارائه کرده و چه آنهایی که فیفا اهدا کرده است) وجود دارد.

آخرین باری که کریستیانو رونالدو توپ طلا را برد سال 2008 بود که فرانس فوتبال این جایزه را به این ستاره پرتغالی در زمان حضورش در منچستریونایتد اهدا کرد. همان سال ورلدساکر نیز رونالدو را به عنوان برترین بازیکن جهان انتخاب کرده بود. یکسان بودن انتخاب ورلدساکر، فرانس فوتبال و پس از  آن فیفا اما تنها به همین یک مورد محدود نمی‌شود.

آمارها نشان می‌دهند به جز 2 مورد، از سال 1997 که ورلدساکر شروع به معرفی برترین بازیکن فوتبال جهان کرد، انتخاب این نشریه با انتخاب فرانس فوتبال و فیفا یکسان بوده است.

2 سالی که بازیکن منتخب ورلدساکر و برنده توپ طلا یکسان نبودند، سال‌های 2004 و 2010 بود. در سال 2004 ورلدساکر رونالدینیو را به عنوان بازیکن سال انتخاب کرد اما فرانس فوتبال توپ طلا را به آندری شوچنکو داد. 6 سال بعد ورلدساکر ژاوی هرناندس را به خاطر درخشش‌اش در جام جهانی آفریقای جنوبی و لالیگا به عنوان بازیکن سال معرفی کرد اما فیفا ترجیح داد توپ طلا را برای دومین سال متوالی به هم‌تیمی آرژانتینی او، لیونل مسی بدهد.

منبع:تسنیم