کد خبر: ۲۰۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۴

آخرین اخبار از وضعیت ترافیک و آب و هوا

آخرین خبر ها از وضعیت ترافیک و آب و هوا

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محور قدیم قم-تهران که به علت بارش برف شدید و کولاک مسدود شده بود،بازگشایی شد.

آغاز روند افزایشی دما از فردا (11:50)
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ بهمن ماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا در برخی مناطق نیمه شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

تعطیلی برخی از مدارس تهران(11:04)
علیرضا راه پیما رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضع فعالیت مدارس بعد از بارش برف و یخ زدگی معابر برای امروز 10 بهمن ماه اظهار کرد: در برخی مناطق تهران که دارای مدارس روستایی هستند یا شدت بارش‌ها به گونه ای بوده است که رفت و آمد با مشکلات صورت می‌گیرد تدابیری برای رفاه حال دانش آموزان در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: در چنین مناطقی بعد از بررسی های رئیس منطقه و ارزیابی‌های بازرس، به مناطق دارای مشکل احتمالی، مجوز تعطیلی مدارس یا تاخیر در شروع ساعت کاری مدارس داده شده است. رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: همه مدارس مشمول این مجوز نیستند و فقط در مواردی که شدت بارش و یخ زدگی معابر مانع از عبور و مرور شده باشد، چنین تصمیمی اتخاذ می شود.

مدارس نوبت عصر اردبیل تعطیل شد(10:32)
به علت برودت هوا و یخبندان امروز(سه شنبه،10 بهمن ماه) مدارس نوبت بعدازظهر شهرهای اردبیل و هیر در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل شد. همچنین به علت بارش برف، لغزندگی سطح جاده ها و معابر مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی درنواحی ۱ و ۲ همدان، بهار، رزن، کبودراهنگ و مناطق لالجین و قروه درجزین درنوبت عصر امروز تعطیل شد.

محور تهم_چورزق بازگشایی شد(9:49)
پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد: محور تهم_چورزق در استان زنجان که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شد.

آزادراه تهران به ساوه بازگشایی شد(9:45)
پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد:آزادراه تهران به ساوه در غرب استان تهران و مرکزی که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شد.

ترافیک سنگین در محور شهریار-تهران/ بارش برف در گردنه اسدآباد استان همدان(ساعت08:56)
سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های مواصلاتی کشور اظهار کرد: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل راه‌های کشور در حال حاضر در گردنه اسد آباد استان همدان بارش برف را شاهد هستیم. وی افزود:ترافیک در مسیر ساوه به تهران (لاین شرقی) و محور شهریار به تهران سنگین است.

یخ زدگی در معابر عمومی و احتمال ریزش بهمن در مناطق برف‌گیر(ساعت08:53)
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز با عبور موج ضعیفی از کشور،در ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی در غرب کشور، البرز مرکزی و بخش هایی از مناطق مرکزی کشور بارش پراکنده برف پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه و پنج شنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش بینی می شود و روز سه شنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که احتمال وقوع پدیده گرد و خاک به سبب وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود. همچنین از روز چهارشنبه روند افزایشی تدریجی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می شود. دمای زیر صفر در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده یخ زدگی معابر عمومی و جاده های بین شهری وجود دارد و در این مدت احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر و جاده کوهستانی پیش بینی می شود.

مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.