واکنش منتقد پیشکسوت سینما به فیلم تازه گلشیفته فراهانی: یک فیلمفارسی تمام عیار با بازیهای خوب
قرار بوده یک «تلما و لوییز» دیگر باشد اما عملا به یک فیلمفارسی دوآتشه بدل شده است
فیلم «درست مثل یک زن» ساخته رشید بوچارپ فیلمساز عرب تبار ظاهرا قرار بوده یک «تلما و لوییز» دیگر باشد اما عملا به یک فیلمفارسی دوآتشه بدل شده است. مشکلی که از فیلمنامه ناشی شده و به استفاده بیش از حد از عنصر اتفاق در روند ماجراها-همان کاری که فیلمفارسی سازان می کردند- و کمرنگ کردن عنصر دراماتیک انجامیده باعث شده به رغم موضوع جالب فیلم نتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم چون همه چیز جعلی و بدلی به نظر می رسد.
فضاسازی و بازیها خوبند اما...
نویسندگان فیلمنامه در پرداخت شتابزده شان تا حدی پیش می روند که هر گاه گرهی ایجاد می شود بلافاصله عنصر اتفاق به کمکشان می آید و همه چیز جفت و جور می شود. در واقع این یک فیلم فمینیستی درجه 3 است که تا توانسته از جاذبه های بازیگرانش بهره گرفته و به قول برخی حرف تازه ای برای گفتن ندارد جز آن که هر چه بر سر زنان جهان می آید ناشی از حماقت و خشونت ذاتی مردان نفهم و خودخواه است. البته از حق نگذریم؛ فضاسازی و بازیها خوبند اما همان عنصر اتفاق و به تعبیر عوامانه اش «سربزنگاه» عملا این درام اخلاق و اجتماعی را به یک فیلمفارسی تمام عیار بدل کرده است.