کد خبر: ۲۰۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۶

خواهر «اون» در کنسرت هنرمندان پیونگ یانگ

رئیس‌جمهور کره جنوبی به همراه خواهر رهبر کره شمالی در کنسرت هنرمندانی از پیونگ‌یانگ حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی روز گذشته در کنار خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سئول به تماشای کنسرت هنرمندان پیونگ یانگ نشستند. این در حالی بود که معترضان محافظه‌کار در بیرون از محل برگزاری کنسرت، علیه کره شمالی تظاهرات کردند.



این کنسرت آخرین مرحله از دیدار تاریخی هیئت کره شمالی از کره جنوبی و نشان دیپلماتیکی از ایجاد روابط حسنه در سایه بازی‌های المپیک میان دو کشور حاضر در شبه جزیره کره بود. بعد از پایان این کنسرت هیئت عالی رتبه کره شمالی سئول را به مقصد پیونگ یانگ ترک کردند.

همچنین در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک، خواهر رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی در یک بخش ورزشگاه نشسته بودند و تیم مشترک هاکی روی یخ زنان دو کره را مورد تشویق قرار دادند.

تصاویر مربوط به این کنسرت، نشستن کیم یو جونگ در کنار مون جائه این و کیم یونگ نام، رئیس کره شمالی -که به طور رسمی رهبری هیئت کره شمالی را برعهده داشت- در حال تشویق هنرمندان پیونگ‌یانگ نشان می‌دهد.

کنسرت هنرمندان کره شمالی از سوی ارکستر سمجیون پیونگ یانگ اجرا شد و یکی از توافقات صورت گرفته میان کره شمالی و کره جنوبی در چارچوب برگزاری مراسم بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی بود.