کد خبر: ۲۰۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۰

موج جدید بارش برف و باران در سراسر کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش های برف و باران تا روز آخر بهمن در کشور ادامه دارد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کبری رفعتی اظهار داشت: موج جدید بارشی که از عصر یک شنبه وارد کشور شده است در شمال غرب، غرب،مرکز و سواحل خزر فعال بوده و روز پنج شنبه از شمال شرق خارج می شود. این در حالی است که روز جمعه سامانه پر قدرت دیگری وارد کشور شده که دامنه بارش هایش گسترده تر است و تا آخر بهمن ماه فعال است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی فعلی استان های کرمان،بوشهر،سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در بر نمی گیرد اما امیدواریم سامانه بعدی در این استان ها فعال شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه اخطار آبگرفتگی معابر صادر شده است، گفت: برای امروز عصر تا فردا ظهر شاهد آبگرفتگی معابر در استان های تهران،قزوین، البرز،مازندران، گیلان،اردبیل، کردستان،زنجان، اذربایجان شرقی و غربی هستیم.

به گفته وی فردا بارش ها  در استان های آذربایجان شرقی،اردبیل، قزوین، مازندران و سمنان از شدت بیشتری برخورداراست.

رفعتی تاکید کرد:عشایر باید از تردد غیر ضروری خودداری کنند. همچنین دارندگان گلخانه ها به دما و تهویه آن دقت کافی را داشته باشند.
 
برف و کولاک در راه محورهای هراز، فیروزکوه و چالوس
 
سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در مورد آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در محورهای تهن ـ زنجان، زنجان ـ طارم و دندی ـ تخت سلیمان در استان زنجان و همچنین شاهین‌دژ در آذربایجان غربی بارش برف جریان دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به بارش باران در اکثر محورهای استان‌های شمالی و شمال شرق کشور اشاره و تصریح کرد: در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اردبیل و آذربایجان شرقی باران می‌بارد.

وی ادامه داد: در محورهای بانه ـ سقز، مریوان ـ سنندج و سقز ـ سنندج در استان کردستان و همچنین در محورهای هراز و فیروزکوه در شرق استان تهران بارش باران گزارش شده است.

این مقام ارشد راهور ناجا در خصوص ترافیک موجود در مسیرهای ورودی کلان‌شهر تهران اعلام کرد: ترافیک در آزادراه‌های قزوین ـ کرج و کرج ـ تهران سنگین و در محورهای ساوه ـ تهران، شهریار ـ تهران و پاکدشت ـ تهران نیمه‌سنگین است.

سرهنگ رحمانی به پیش‌بینی وضع آب و هوا طی امشب و فردا اشاره و اعلام کرد: احتمال برف و کولاک در سه محور هراز، کرج ـ چالوس و به‌خصوص فیروزکوه برای فردا محتمل است.

وی گفت: بنابراین به رانندگانی که قصد سفر در معابر کوهستانی به‌خصوص سه محور فوق را دارند، توصیه می‌کنیم که حتماً به زنجیر چرخ مجهز بوده و لباس گرم و تجهیزات زمستانی را نیز به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا خاطرنشان کرد: پلیس راه محلی در معابر فوق در صورت نبود ایمنی کامل نسبت به انسداد موقت یا دائم محورها اقدام خواهد کرد؛ بنابراین لازم است که رانندگان قبل از تردد در جاده‌ها با تماس با شماره تلفن 120 از وضعیت جاده مطلع شوند.
*میزان