کد خبر: ۲۰۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۹

بزرگ‌ترین ساعت‌ساز دنیا شناخته شد!

آمار و ارقام مربوط به فروش اپل واچ در سه ماهه‌ی چهارم سال 2017 نشان می‌دهد که اپل توانسته به موفقیتی بزرگ دست پیدا کند و از نظر میزان فروش تمامی شرکت‌های ساعت‌ساز سوییسی مانند رولکس و امگا را پشت سر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اپل هفته‌ی گذشته گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ ماهه‌ی چهارم سال 2017 را منتشر کرد و گرچه مانند همیشه در مورد فروش اپل واچ عدد و رقمی ارائه نداد، اما اشاره کرد که اپل واچ با اضافه شدن اپل واچ سری 3 به این خانواده توانسته بهترین فروش خود در یک بازه‌ی سه ماهه را ثبت کند. حال تحلیل‌گران موسسه Canalys با بررسی‌هایشان میزان تقریبی فروش اپل واچ در این بازه را محاسبه کرده‌اند و به نتایج شگفت‌انگیزی رسیده‌اند.

به گفته‌ی این موسسه اپل در سال 2017 بالغ بر 18 میلیون دستگاه اپل واچ فروخته که بیش از 8 میلیون آن فقط در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2017 بوده است. عددی که رشدی 32 درصدی نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته، اولین سه‌ ماهه‌ی عرضه‌ی اپل واچ سری 2، را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد قابلیت اتصال LTE در اپل واچ سری 3 بسیار مورد نیاز و پسند کاربران بوده و نسخه‌ی سلولار این محصول بیشترین فروش را در کشورهای آمریکا، ژاپن و استرالیا تجربه کرده است. در واقع نسخه‌ی LTE اپل واچ سری 3 با فروش 1.6 میلیون دستگاه در این سه ماه سریع‌ترین فروش پوشیدنی‌های هوشمند مجهز به اتصال LTE را از آن خود کرده است.

این در حالی است که موجودی نسخه‌های LTE اپل واچ سری 3 محدود بوده است. اپل اخیرا این نسخه را برای فروش در کشورهای سنگاپور و هنگ‌کنگ هم عرضه کرده که می‌تواند میزان فروش آن را تا حد زیادی افزایش دهد.

وینسنت تیلکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی Canalys می‌گوید:

نسخه‌ی سلولار اپل واچ در کشورهای آمریکا، ژاپن و استرالیا با تقاضای بالایی رو‌به‌رو بوده که در این کشورها تمامی اپراتورهای اصلی برای فصل تعطیلات آغاز سال میلادی به اندازه‌ی کافی انبارهایشان را پر کرده بودند. اپل واچ سری 3 با فروش 1.6 میلیون دستگاه در یک بازه‌ی سه ماهه سریع‌ترین فروش یک پوشیدنی LTE را تجربه کرده، اما در کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه به علت اینکه اپراتورهای محدودی از این دستگاه پشتیبانی می‌کنند، مشتریان برای خرید نسخه‌ی سلولار مردد هستند و همین تا حدودی باعث شده رشد نسخه‌ی سلولار اپل واچ سری 3 محدود شود. اپل همزمان با سال نوی چینی نسخه‌ی سلولار را برای بازار سنگاپور و هنگ‌کنگ عرضه کرده که حرکت خوبی برای افزایش فروش این دستگاه در سه‌ ماه‌ی اول سال 2018 محسوب می‌شود.

اما نکته‌ی مهم‌تر در مورد اپل واچ این است که اپل واچ در سه ماهه‌ی چهارم سال 2017 توانسته از تمام محصولات شرکت‌های ساعت‌ساز سوییسی مانند رولکس، امگا و سوآچ بیشتر بفروشد!

فرانسیسکو جرونیمو، مدیر بخش تحقیق و تحلیل موسسه‌ی IDC، در توییتی اعلام کرده است:

برای اولین بار اپل در سه ماهه‌ی سوم سال 2017 موفق شده بیشتر از تمامی صنعت ساعت‌سازی سوییس، فروش داشته باشد.! اپل اکنون بزرگ‌ترین ساعت‌ساز دنیا محسوب می‌شود.

گرچه شاید این مقایسه چندان عادلانه نباشد، چون ساعت‌‌های شرکت‌هایی مانند رولکس و امگا معمولا چند هزار دلار قیمت دارند و طیف خریدارانشان محدود است، اما باز هم برای اپل افتخار ارزشمندی محسوب می‌شود. این بدان معنا نیست که صنعت ساعت‌سازی سوییس رو به انحلال است، اما این شرکت‌ها باید به خود بیایند و با تغییراتی در محصولاتشان بتوانند همراه زمانه گام بردارند.

اپل به لطف بهبودها پیوسته‌ی سری اپل واچ توانسته به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. با وجود اینکه فروش این محصول یک سال پس از عرضه‌ی نسل اول با کاهش رو به رو شد، اپل دست از کار روی آن نکشید و با بهبود سخت‌افزار و نرم‌افزار در نسل‌های بعدی توانست دوباره نظر بازار را به محصولش جلب کند. اپل در حالی بازار پوشیدنی‌های هوشمند را به تسخیر خود در آورده که سایر شرکت‌های حاضر در این بازار یا کاملا کنار کشیده‌اند یا دارند از آن خارج می‌شوند.