کد خبر: ۲۰۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۶

آیا جک هدفون 3.5 میلی متری از Galaxy S9 حذف می‌شود؟

اغلب سازندگان گوشی‌های همراه تمایل دارند جک هدفون 3.5 میلی متری را از محصولات تازه‌شان حذف کنند. البته سامسونگ این ویژگی را از هیچ‌کدام از پرچم‌داران سال گذشته خود حذف نکرد و تازه‌ترین تصاویر فاش شده منسوب به Galaxy S9 هم تأیید می‌کنند که این پرچم‌دار تازه همچنان به جک هدفون 3.5 میلی متری مجهز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تصویر تازه‌ای منسوب به گوشی پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ فاش شده است که از طراحی جک هدفون 3.5 میلی متری در لبه پایین بدنه خبر می‌دهد. پرچم‌داران 2017 این غول تکنولوژی یعنی دوگانه Galaxy S8 و S8 Plus و همچنین Galaxy Note 8 هم از جک هدفون 3.5 میلی متری برخوردار بودند اما با توجه به تمایل سازندگان برای حذف آن مطمئن نبودیم که S9 به این ویژگی مجهز می‌شود یا خیر. سازندگان بزرگی مانند اپل، گوگل و هوآوی در خلال سال‌های اخیر به تدریج جک هدفون 3.5 میلی متری را از اغلب گوشی‌های سطح بالای خود حذف کردند و به همین خاطر انتظار می‌رفت سامسونگ هم به آن‌ها بپیوندد. حالا گزارش تازه‌ای توسط BusinessInsider منتشر شده است که ادعا می‌کند Galaxy S9 و S9 Plus به جک هدفون 3.5 میلی متری مجهز خواهند شد.

ایوان بلس چند روز پیش تصویر رندر شده‌ای را منسوب به گوشی Galaxy S9 سامسونگ در حساب شخصی توییتر خود منتشر کرد. در این تصویر شاهد بودیم که گوشی مذکور به حالت تقریبا افقی روی پایه شارژ بی سیم خود که احتمالا Dex Pad نامیده می‌شود، قرار گرفته بود. این پایه شارژ با طراحی بهبود یافته نسبت به Dex Station سال گذشته معرفی می‌شود و قرار است گوشی را قادر سازد با رابط کاربری متفاوتی روی یک مونیتور بزرگ‌تر مانند تلویزیون هم قابل استفاده شود. یکی از این تصاویر گوشی S9 را در نمایی به نمایش می‌گذارد که لبه پایینی بدنه آن کاملا مشهود است. بریدگی مدوّر که گوشه سمت چپ لبه پایین دیده می‌شود، شبیه پورت هدفون 3.5 میلی متری طراحی شده و Business Insider هم به همین تصویر استناد کرده است.

ایوان بلس یکی از افشاگران معتبر در دنیای وب است و تا به حال اطلاعات و مشخصات زیادی را درباره گوشی‌های آینده سازندگان مختلف فاش کرده است. اغلب اطلاعات فاش شده توسط او صحت داشته‌اند و این تصاویر رندر شده هم کاملا حرفه‌ای و رسمی به نظر می‌رسند.

گوشی‌های دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus از نظر ظاهری و حتی مشخصات فنی داخلی بسیار شبیه نسل قبلی خود به نظر می‌رسند و تنها در موارد معدودی بهبود یافته‌اند. در گزارش‌ها و تصاویر فاش شده متعدد بارها به این موضوع پرداخته شد و با توجه شواهد درباره صحت آن تقریبا مطمئن هستیم.

گفته می‌شود که گوشی Galaxy S9 صفحه نمایش 5.8 اینچی کواد اچ دی پلاس از نوع Super AMOLED دارد و از نسبت تصویر 18.5:9 پشتیبانی می‌کند. این پرچم‌دار مانند نسل قبلی همچنان از دوربین اصلی تکی با لنز 12 مگا پیکسلی بهره می‌برد اما دیافراگم آن از 1.5 تا 2.4 متغیر است و می‌تواند تصاویر باکیفیتی را در حد و اندازه بسیاری از دوربین‌های دوگانه موجود در بازار ثبت کند. Galaxy S9 همچنین از 4G+، Wi-Fi، بلوتوث و GPS پشتیبانی می‌کند و 4 گیگابایت رم دارد. نسخه‌ مخصوص آمریکا و بازار چین آن از پردازنده پرچم‌دار تازه کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد؛ در حالی که سایر نسخه‌ها به پردازنده اگزینوس 9810 سامسونگ مجهز می‌شوند.

نسخه بزرگ‌تر Galaxy S9 Plus کمی پیشرفته‌تر است و به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه 12 مگا پیکسلی مجهز می‌شود اما دیافراگم آن دیگر متغیر نخواهد بود. گفته می‌شود که نسخه سطح بالای این مدل 6 گیگابایت رم 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد و مانند S9 با توجه به بازار هدف به پردازنده‌های مذکور مجهز می‌شود. همه نسخه‌های این دو گوشی از جنس فلز و شیشه ساخته می‌شوند و به صورت پیش فرض به اندروید اوریو و پوسته اختصاصی UI 9.0 مجهز خواهند شد. تا چند هفته آینده شاهد معرفی این گوشی‌های تازه در خلال رویداد آنپکد سامسونگ در 6ام اسفند خواهیم بود. انتظار می‌رود که عرضه عمومی S9 و S9 Plusچند هفته پس از معرفی رسمی آغاز شود.