کد خبر: ۲۰۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳

دامبو؛ چهارمین فیلم مشترک کیتون و برتون

تیم برتون فیلمساز غیرمتعارف آمریکایی و مایکل کیتون هنرپیشه مسن اما دوباره اوج گرفته هالیوود طرح یک همکاری تازه را ریخته اند که می تواند چهارمین فیلم مشترک آنان را موجب شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ همکاری نخست آنها در سال ۱۹۸۸ فیلم پرطرفدار «بیتل جوییس» را موجب شد و آنها سپس به طور مشترک در سالهای ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲ قسمت های اول و دوم فرانچیز کمیک بوکی «بت من» را ساختند و به واقع کیتون با هدایت برتون و تحت فرماندهی وی رل تیره اما قهرمانانه مرد خفاشی را در آن دو فیلم ایفا کرد.
 
حالا یعنی در ماه دوم از سال ۲۰۱۸ صحبت از ساخت اولین نسخه داستان معروف و کلاسیک کارتونی «دامبو» با بازیگران زنده در میان است و از کیتون خواسته اند در این محصول جدید کمپانی قدیمی والت دیسنی رل آدم بد ماجرا را بازی کند. دیگر بازیگران دعوت شده به این فیلم اوا گرین بالنسبه جوان و دنی دویتو کهنه کار هستند و کالین فارل ایرلندی نیز همین طور و سناریو را به ارن کروگر سپرده اند. یکی از تهیه کنندگان اصلی فیلم نیز جاستین اسپرینگر است که پیشینه ساخت قسمت دوم فیلم ساینس فیکشن «ترون» با نام «ترون: افسانه» را هم در سال ۲۰۱۲ دارد.
 
دامبو همیشه یک کارتون زیبا و یک داستان شیرین انیمیشن برشمرده شده اما در ادامه تجریبات سالهای اخیر دیسنی و پیکسار در تبدیل کردن آثار کارتونی موفق شان به فیلم هایی با بازیگران زنده اینک نوبت دامبو هم رسیده و این فیلم نیز یک نسخه با بازیگران زنده را در راه دارد و برای کارگردانی آن تیم برتون انتخاب شده است. در سالهای اخیر اخبار و شایعات مربوط به ساخت یک قسمت دوم نیز برای «Beetle juice» در اینجا و آنجا شنیده شده که تهیه آن نیز همکاری تازه ای را بین کیتون و برتون به تصویر خواهد کشید اما این طرح برخلاف «دامبو» که کارهای «پیش تولید» خود را نیز کامل کرده، هرگز از مرحله حرف و وعده فراتر نرفته است.
 
چون صحبت داستان دامبو در میان است، باید متذکر شویم درباره یک بچه فیل آرزومند است که می کوشد در محیط کاری اش که یک سیرک است به بالاترین درجات برسد و آوازه شهرتش را از سطح این سیرک بسیار فراتر ببرد و کیتون در نسخه تازه آن در قالب مرد بدطینتی ظاهر می شود که سیرک را از کاراکتر دنی دویتو ابتیاع می کند تا به آرامی ایده ها و افراد مورد نظر خویش را مطرح و فیل دوست داشتنی مورد بحث و مادر وی را حاشیه نشین کند.