کد خبر: ۲۰۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۳

اتفاقاتی پیرامون اقتصاد دیجیتالی رخ خواهد داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شبکه‌های نسل ۳ و ۴ اینترنت موبایل، این بستر را بستری بسیار خوب برای جمع‌آوری و انتقال اطلاعات دانست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه اینترنت اشیاء در تهران با بیان اینکه اتفاقات بسیاری در حوزه فناوری اطلاعات در دنیا در حال رخ دادن است گفت: اتفاقاتی پیرامون اقتصاد دیجیتالی تحت عنوان انقلاب صنعتی چهارم در حال رخ دادن است که همه کشورها سعی می‌کنند تا سهمی از این اتفاق بزرگ داشته باشند. در این راستا توجه ویژه و تلاش برای تبیین استراتژی‌های خودمان یکی از محورهایی است که حاکمیت باید به آن توجه کند.

او با بیان اینکه نیروهای توانمند زیادی در داخل کشور داریم اظهار کرد: لازمه تحقق این استعدادها این است که در این باره به گفت‌وگو و مقایسه در این حوزه بپردازیم همچنین برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنینی هم می‌تواند در این رابطه مفید باشد.

وی ادامه داد: نباید نگران باشیم که استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه صنعتی یا کشاورزی موجب اشتغال‌زدایی شود، اینها طبیعی است و ما باید ما به ازای مشاغلی که از بین می‌روند، موقعیت‌های جدیدی برای اشتغال ایجاد کنیم.

یزد و کردستان موفق‌ترین در اشتغال‌زایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نقش فزاینده حوزه های مرتبط با ICT در توسعه اقتصاد دیجیتالی بر نقش گسترده حاکمیت در حمایت و تقویت این حوزه تاکید کرد.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به طرح تکاپو در عرصه ICT اظهار کرد: اگر کسب و کارها شکل بگیرند، الزاما باید از IOT استفاده کنند. طرح تکاپو به صورت آموزشی در هشت استان اجرا شده است که استان کردستان و یزد از موفق‌ترین این استان‌ها در اشتغال‌زایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده‌اند.

او با اشاره به ضرورت ایجاد یونی کورن‌ها در کشور اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با تقدیم لوایح مختلف موضوعات را حل کنیم. در این بازار باید مقررات را شفاف کنیم و حاکمیت شرکت ها را رشد دهیم.

جهرمی با اشاره به ضرورت حفظ حیطه خصوصی اطلاعات شرکت‌ها گفت: حاکمیت باید در این رابطه یکسری خطوط قرمز را مشخص کند. ما باید کسب‌وکارهای زیر بخش فناوری اطلاعات را تقویت کنیم و همچنین در جذب سرمایه‌گذار و اتصال آنها به کسب‌وکارهای بزرگ به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شاخص‌های IOT متحول شده است اظهار کرد: در رابطه با سند توسعه شهر هوشمند به توافقاتی رسیده‌ایم، اگر آنها ملاک‌های خود را مشخص کنند به صورت اتومانیک بازاری بزرگ برای فعالان و کسب‌وکارهای این حوزه‌ها به وجود می‌آیند.