کد خبر: ۲۰۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۳۲

آیا هنوز باید روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

سال ۲۰۱۷، دوران شگفت‌انگیزی برای ارزهای دیجیتال بود. قیمت بیت کوین بیش از هزار درصد افزایش یافت و از ۱۰۰۰ دلار در ابتدای سال، به ۱۹ هزار دلار در ماه دسامبر رسید. این درخشش ناگهانی باعث شد افراد زیادی به این سرمایه‌گذاری جذب شوند؛ امری که در نهایت به سود سرمایه‌گذاران اولیه و واسطه‌ها تمام شد.
نوسانات قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد. آیا دوران سرمایه‌گذاری روی ارزهای برتر رمزنگاری‌شده به پایان رسیده است؟

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سال ۲۰۱۷، دوران شگفت‌انگیزی برای ارزهای دیجیتال بود. قیمت بیت کوین بیش از هزار درصد افزایش یافت و از ۱۰۰۰ دلار در ابتدای سال، به ۱۹ هزار دلار در ماه دسامبر رسید. این درخشش ناگهانی باعث شد افراد زیادی به این سرمایه‌گذاری جذب شوند؛ امری که در نهایت به سود سرمایه‌گذاران اولیه و واسطه‌ها تمام شد.



آیا بیت کوین هنوز سرمایه‌گذاری خوبی برای سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود؟
هدف شما از سرمایه‌گذاری چیست؟

اغلب افرادی که روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، در یکی از این دو گروه قرار می‌گیرند: گروه اول افرادی هستند که معتقدند این ارزها، آینده‌ی سیستم پولی را تعیین می‌کنند و در پی حمایت از یک سیستم مالی غیر متمرکز هستند. گروه دیگر نیز افرادی هستند که به فکر کسب سودند. البته منظور این نیست که شما حتماً در یکی از دو گروه فوق قرار دارید.

اگر به آینده‌ی پول اعتقاد دارید، روی ارزی نظیر بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید و امیدوارید که روزی معاملاتتان را با آن انجام دهید. البته همان‌طور که می‌دانید، بیت کوین زمانی می‌تواند به یک ارز رایج معاملاتی تبدیل شود که در طول یک روز، نوسانات هزار دلاری نداشته باشد. سؤالی که شما باید از خودتان بپرسید، این است که فکر می‌کنید قیمت بیت کوین به ثبات می‌رسد یا خیر. اگر حدس می‌زنید که ارزش بیت کوین در بلندمدت افزایش پیدا می‌کند، پس باید خودتان را برای فراز و فرودهای زیادی آماده کنید.

اگر صرفاً می‌خواهید با سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنید، پاسخ شما ساده‌تر است. همان‌طور که گفتیم، قیمت بیت کوین اواسط دسامبر به نزدیک ۲۰ هزار دلار رسید و یک ماه بعد به ۱۱ هزار دلار سقوط کرد. وقتی نوسانات شدید، بخشی از طبیعت یک بازار باشند؛ یعنی در آن بازار فرصت کسب سود وجود دارد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که نوسانات بیت کوین به‌زودی به پایان نمی‌رسد؛ بنابراین اگر به دنبال بازی کوتاه‌مدت هستید، قطعاً یک فرصت ریسک‌پذیر مقابل خود دارید.

اگر برای اولین بار می‌خواهید وارد دنیای ارز رمزنگاری‌شده شوید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز تحقیق کنید. هرگز صرفاً بر اساس نظریات دیگران سرمایه‌گذاری نکنید و پیش از خرید هر دارایی در مورد آن اطلاعات خوبی به‌ دست آورید. اغلب مردم مستقیماً به خرید ارزهای درجه اول روی می‌آورند؛ زیرا فکر می‌کنند پول خوبی از قبال آن کسب می‌کنند. متأسفانه این عادت غلط، در طول زمان به تصمیمات بدتری منجر می‌شود.

برای شروع، اطلاعاتتان را در مورد بلاک چین و تأثیرات گسترده‌ی آن در بازار مالی افزایش دهید. پادکست‌های این تکنولوژی را بشنوید و ویدیوهای یوتیوب را در این زمینه تماشا کنید، به‌عنوان‌ مثال Ivan on Tech مفاهیم فناوری بلاک چین و بیت کوین را بسیار عالی توضیح می‌دهد و اخبار روز را هم با تخصص تحلیل می‌کند.
یک حساب معاملاتی بازکنید

افرادی که برای اولین بار می‌خواهند به خرید بیت کوین اقدام کنند، در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال حساب کاربری افتتاح می‌کنند. برخی از پلتفرم‌ها به کاربران امکان دسترسی به داده‌ها و نمودارهای لحظه‌ای نیز می‌دهند. در این مرحله هم برخی از ویدیوهای یوتیوب، مراحل گام‌به‌گام نحوه‌ی دسترسی و پیگیری مبادلات مختلف را آموزش می‌دهند. ممکن است نخستین بار این ویدیوها کمی سخت به نظر برسند؛ ولی کافی است یک‌ بار مراحل را طی کنید تا چگونگی کار را یاد بگیرید.

سکه‌هایتان را محفوظ و امن نگه‌دارید

آخرین نکته‌ی مهم اینکه باید امنیت بیت کوین‌هایتان را حفظ کنید. یکی از انتخاب‌های شما، نگه‌داشتن سکه‌ها نزد یکی از وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های ارزهای دیجیتال است. اما بهتر است بیت کوین (و سایر ارزهای دیجیتال) خود را در کیف پول‌های آفلاین نگه‌داری کنید که از امنیت بیشتری برخوردارند؛ چراکه اگر صرافی‌ها هک شوند، همه‌ی افرادی که سکه‌های خود را نزد صرافی هک‌شده نگه می‌داشتند، دیگر به دارایی خود دسترسی نخواهند داشت. بهتر است امنیت دارایی خود را حفظ کنید تا بعداً دچار پشیمانی نشوید.

حتماً به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری روی بیت کوین، ریسک بسیار بالایی دارد و ممکن است همه‌ی سرمایه‌ی خود را از دست بدهید. اگر می‌خواهید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، خوب تحقیق کنید و در مورد روندهای فعلی، به‌روز باشید. صرف‌ نظر از اینکه برای کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی کنید یا بلندمدت، کارشناسان معتقدند که بیت کوین در سال ۲۰۱۸، همچنان یک گزینه‌ی سرمایه‌گذاری خوب باقی خواهد ماند.