کد خبر: ۲۰۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۳۱

اندروید ۹ چه ویژگی‌هایی دارد!؟

هنوز اندروید ۸ آن‌طور که باید و شاید جای پایش را در میان گوشی‌های اندرویدی باز نکرده که ما اطلاعاتی در رابطه با اندروید ۹ به‌دست آوردیم! نسخه جدید اندروید P 9.0 با اسم رمز اندروید بستنی پسته‌ای (Pistachio Ice Cream) شناخته می‌شود.
هنوز اندروید ۸ آن‌طور که باید و شاید جای پایش را در میان گوشی‌های اندرویدی باز نکرده که ما اطلاعاتی در رابطه با اندروید ۹ به‌دست آوردیم! نسخه جدید اندروید P 9.0 با اسم رمز اندروید بستنی پسته‌ای (Pistachio Ice Cream) شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ با توجه به گفته منابع داخلی گوگل، این شرکت تمام تمرکز خود را معطوف به تحقق اهداف اصلی برنامه‌ریزی شده برای اندروید ۹ کرده است. یکی از آنها اشاره کرد که تغییرات مهمی در ظاهر سیستم عامل انجام خواهد شد تا جذابیت نمایش برنامه‌ها افزایش یابد. طبق گزارش موجود، گوگل قصد دارد تا با این کار توجه کاربران سیستم عامل iOS را جلب کند و در صورت امکان آنها را به سوی استفاده از گوشی‌های اندرویدی ترغیب نماید. به علاوه، به عنوان یکی از تغییرات مهم، انتظار می‌رود سیستم عامل اندروید ۹ بتواند از گوشی‌های هوشمند مجهز به ناچ مدرن مانند آیفون X پشتیبانی کند.



در حال حاضر تنها یک گوشی اندرویدی با این ویژگی در دنیا وجود دارد : گوشی هوشمند اسنشیال (Essential Phone). این گوشی دارای یک بخش کوچک اما مشخص در قسمت بالای صفحه نمایش خود است تا دوربین جلوی گوشی در آن جای بگیرد. اما به دلیل فقدان پشتیبانی بومی از چنین تغییر بنیادینی، برای اینکه این بخش گمشده صفحه نمایش خالی نماند، سازنده مجبور به سازگاری نرم افزاری بوده است تا برنامه‌ها، اعلان‌ها و اطلاعات مربوط به وضعیت، در آنجا نشان داده شود. شایعات حاکی از آن است که هواوی نیز در حال ساخت یک دستگاه با ناچ، شبیه به آیفون X است.

از جنبه ویژگی‌های صفحه نمایش نیز انتظار می‌رود، اندروید P قادر به پشتیبانی از طراحی دستگاه‌های جدید باشد. این طرح‌ها شامل صفحات‌نمایش منعطف و چندگانه است مانند ZTE Axon M و گوشی هوشمند تاشو گلکسی سامسونگ که فعلا در حد شایعه است. به‌علاوه با توجه به گفته منبع داخلی گوگل، این سیستم عامل قادر است عمر باتری را نیز بهبود دهد.

گوگل همچنین به‌دنبال پررنگ کردن نقش دستیار هوشمندش در تجربه استفاده از این اندروید است و گام بعدی امکان دسترسی به توسعه‌‌دهندگان برای افزودن آن به برنامه‌های خود است. البته متاسفانه هیچ‌کدام از این تغییرات زودتر از سال آینده انجام نخواهد گرفت. برای واضح‌تر شدن این مسئله می‌توان با اپل مقایسه کرد که به توسعه‌‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از ابزار SiriKit، دستیار هوشمند سیری اپل را در برنامه‌های خود به کار گرفته و ادغام کنند. این ویژگی همراه با انتشار به‌روز‌رسانی iOS 10 عرضه شد.

ما انتظار داریم که اطلاعات بیشتری در رابطه با به‌روز‌رسانی اندروید P را در کنفرانس گوگل آی/ او (Google I/O) که امسال در هشتم تا دهم ماه مه برگزار خواهد شد، به‌دست آوریم. این احتمال نیز وجود دارد همان‌طور که در اندروید اوریو ۸ نیز شاهد بودیم، توسعه‌دهندگان در این کنفرانس یک پیش نمایش از این به‌روز‌رسانی جدید را ارایه دهند. با توجه به اینکه دو به‌روز‌رسانی اخیر اندروید نیز در همین کنفرانس پیش ‌نمایش شدند امیدواریم این روند کماکان ادامه داشته باشد و ما شاهد به نمایش درآمدن اندروید بستنی پسته‌ای باشیم. البته زمان واقعی انتشار آن دقیقا مشخص نیست اما می‌توان احتمال داد که به همراه گوشی‌های هوشمند جدید پیکسل در پاییز آینده عرضه شود.