کد خبر: ۲۰۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۰

فیس‌بوک به طور غیرقانونی اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند!

فیس بوک به طور غیرقانونی اطلاعات کاربر را جمع آوری می کند / دادگاهی در آلمان روز گذشته جمع آوری اطلاعات غیرقانونی کاربران توسط شرکت فیسبوک را تایید کرد. در توضیحات دادگاه منطقه ای برلین آمده است که شرکت فیسبوک رضایت کاربران خود را برای جمع آوری داده‌های مورد استفاده برای هدف گیری در پلت فرم تبلیغاتی خود، جلب نکرده است.
دادگاهی در برلین اعلام کرد شرکت فیسبوک از کاربران خود اطلاعات غیرقانونی جمع‌آوری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فیس بوک به طور غیرقانونی اطلاعات کاربر را جمع آوری می کند/ دادگاهی در آلمان روز گذشته  جمع آوری اطلاعات غیرقانونی کاربران توسط شرکت فیسبوک  را تایید کرد.

در توضیحات دادگاه منطقه ای برلین  آمده است که شرکت فیسبوک رضایت کاربران خود را برای جمع آوری داده‌های مورد استفاده برای هدف گیری در پلت فرم تبلیغاتی خود، جلب نکرده است.

فدراسیون سازمان‌های مصرف‌کننده آلمانی (vzvb) نیز می‌گوید برخی از تنظیمات پیش‌فرض فیس‌بوک نقض قانون مصرف‌کننده در این کشور است. البته تنظیمات دیگر، بر اساس تصویب دادگاه نامعتبر اعلام شده  است.

هیکو دونکل، افسر پلیس در vzvb می‌گوید: فیس‌بوک تنظیمات مخفی در پیش‌فرض خود دارد که در هنگام ثبت نام کاربر اطلاعات کافی در مورد آن ارائه نمی دهد. شرکت فیسبوک نیز بیانیه ای را پس از تصمیم‌گیری صادر کرده است که به این شرح می باشد:

ما سخت در تلاشیم  تا دستورالعمل‌های‌مان برای کاربران روشن باشد. خدمات ارائه شده توسط فیس بوک به طور کامل مطابق با قانون است.