کد خبر: ۲۰۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۵

توافق ژاپن و آمریکا علیه کره شمالی

نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی توافق کردند تا زمانی که کره شمالی برنامه‌های موشکی و اتمی خود را کنار نگذاشته، فشار بر آن ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی بر ادامه فشار علیه کره شمالی تاکید کردند.

به نوشته ژاپن تایمز، مقامات ژاپن و آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی تاکید کردند تا زمانی که کره شمالی برنامه‌های اتمی و موشکی خود را کنار نگذارد، باید حداکثر فشار را بر پیونگ یانگ وارد کرد.

آبه بعد از این گفت‌وگوی تلفنی به خبرنگاران گفت ژاپن و آمریکا تا زمانی که کره شمالی به گفت‌وگو درباره برنامه اتمی‌اش وارد شود، به فشار بر این کشور ادامه خواهند داد. وی افزود «گفت‌وگو برای گفت‌وگو بی معنی است. ما درباره آنچه باید از اینجا انجام بگیرد تا خلع سلاح اتمی کره شمالی به شکل واقعی اتفاق بیافتد، صحبت کردیم».

بعد از آنکه نشانه‌هایی از روابط دوستانه میان کره شمالی و کره جنوبی بعد از دیدار هیات بلندمرتبه پیونگ یانگ در حاشیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ اتفاق افتاد، ژاپن بارها خواستار ادامه فشار بر کره شمالی شد.

هفته گذشته هیاتی با حضور خواهر رهبر کره شمالی و رئیس پرزیدیوم این کشور به کره جنوبی سفر و با مقامات سئول دیدار کردند. کره جنوبی هم کمکی اقتصادی برای کره شمالی در نظر گرفت و از آن پس مقامات ژاپن در فرصت‌های متعدد بر لزوم ادامه فشار به کره شمالی تاکید کرده‌اند.

رهبر کره شمالی اوایل سال میلادی جاری درباره گرمی روابط دو کره بدون دخالت دیگر کشورها اظهار تمایل کرده بود و بعد از سفر هیات عالی‌رتبه به کره جنوبی، از رئیس جمهور این کشور برای سفر به کره شمالی دعوت کرد که تا کنون با موافقت سئول این سفر در آینده انجام خواهد گرفت.
*فارس