کد خبر: ۲۰۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۸۸

آیا مهندسی بلاکچین پر درآمد ترین شغل سال 2018 خواهد بود؟

تقاضا برای استعدادهای حوزه بلاکچین (Blockchain) به شدت بالا رفته و سرمایه عظیمی وارد این حوزه شده، به طوری که تنها در ایالات متحده بیش از 3.7 میلیارد تأمین سرمایه از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) صورت گرفته است. شغل های مرتبط با فناوری بلاکچین در بازار کار امروز از نظر سرعت رشد، رده دوم را به خود اختصاص داده اند و به ازای هر توسعه دهنده بلاکچین، 14 موقعیت شغلی جدید «مهندسی بلاکچین» وجود دارد.
تقاضا برای استعدادهای حوزه بلاکچین (Blockchain) به شدت بالا رفته و سرمایه عظیمی وارد این حوزه شده، به طوری که تنها در ایالات متحده بیش از 3.7 میلیارد تأمین سرمایه از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شغل های مرتبط با فناوری بلاکچین در بازار کار امروز از نظر سرعت رشد، رده دوم را به خود اختصاص داده اند و به ازای هر توسعه دهنده بلاکچین، 14 موقعیت شغلی جدید «مهندسی بلاکچین» وجود دارد.
نسبت درآمد به دانش در حوزه مهندسی بلاکچین بسیار بالاست



نیک سزابو که اصطلاح «قراردادهای هوشمند» را بین کارآفرین ها جا انداخته، می گوید نسبت درآمد به دانش در حوزه بلاکچین به شدت بالاست و سرمایه هنگفت در این صنعت به استعدادهای درون آن می چربد.

شرکت Toptal که یکی از بزرگ ترین مراکز تأمین استعدادهای حوزه فناوری محسوب می شود، امروز رسماً بخش «مهندسی بلاکچین» را به سایت خود افزوده است. Taptal در زمینه توسعه نرم افزار، حدود نیمی از نیروی کار مهندسی آمریکا را تأمین می کند.

افزایش تقاضا برای مهندسی بلاکچین فقط محدود به این شرکت نیست. سال گذشته بازار کار فریلنس Upwork نیز اعلام کرد که این مهارت در بین بیش از 5000 عنوان شغلی از نظر درآمد در رتبه نخست قرار دارد و نسبت به سال قبلش، حدود 35 هزار درصد رشد کرده است. درخواست ها در این بخش، مواردی نظیر خدمات مشاوره برای عرضه اولیه سکه (ICO)، پروژه های مهندسی و خدمات کلی بلاکچین را در بر می گیرد.

از ژانویه 2017 درخواست نیروهای مهندسی بلاکچین در Toptal حدود 700 درصد افزایش یافته و در 40 درصد از پروژه های توسعه نرم افزار ماه گذشته، درخواست برای مهارت های بلاکچین دیده می شود. طبق اطلاعات این سایت، تا حدودی می توان آینده این فناوری و حوزه های اطلاعاتی مرتبط با آن را پیش بینی کرد.

بلاکچین سازمانی، پروتکل ریپل و قراردادهای هوشمند، نیازهای اصلی این حوزه هستند

اولین بخش، پیاده سازی Hyperledger Fabric است که نوعی فریمورک اپن سورس برای بلاکچین سازمانی محسوب می شود. رتبه دوم به توسعه ریپل (Ripple) اختصاص دارد. ریپل نوعی پروتکل پرداخت است که برای انجام تراکنش های انتقال، پرداخت یا تبادل در فرایندهای توزیع شده به کار می رود. سومین بخش نیز توسعه قراردادهای هوشمند با تمرکز بر Solidity است که نوعی زبان برنامه نویسی برای توسعه قراردادهای هوشمند بر مبنای «ماشین مجازی اتریوم» (EVM) به شمار می رود.

مؤسس و مدیر عامل Toptal معتقد است انواع درخواست های فوق، می تواند آینده فناوری بلاکچین را تا حدودی پیش بینی کند. او می گوید:

ابتدا شاهد از هم گسیختگی قراردادهای مختلف خواهیم بود. بیشترین مشکلات در حوزه هایی مانند مدیریت اموال دیده می شود، یا قراردادهایی که نیاز به سازوکار پیچیده ای دارند. پرداخت ها هم به اندازه کافی پیچیده هستند و برای فعالیت در مقیاس بزرگ به مشارکت بانک های بزرگ و حتی دولت ها نیاز خواهد بود.

اضافه شدن «استعدادهای مهندسی بلاکچین» به عناوین شغلی سایت های کاریابی و تأمین نیروی فریلنس می تواند منافع زیادی داشته باشد. از یک سو اکوسیستم بلاکچین به شکل بهتری توسعه می یابد، چون مهندسین این بخش می توانند تجربیات قبلی خود را به پروژه های جدید منتقل کنند.

علاوه بر این، برنامه های جدیدی برای پرورش استعدادهای حوزه بلاکچین شکل می گیرند تا سطح کلی مهارت ها در این بخش ارتقاء یابند.

باید قبول کنیم که فناوری بلاکچین روز به روز نقش پر رنگ تری در تمامی حوزه های تکنولوژی و حتی زندگی روزمره انسان پیدا می کند و اکثر سیستم های خدماتی سنتی به زودی به این بستر غیر متمرکز منتقل می شوند.

نشانه های موجود از مراکز کاریابی جهانی هم نشان می دهند که استعدادهای زیادی در این حوزه مورد نیاز است، افرادی که درآمد سرشاری انتظارشان را می کشد. فناوری بلاکچین ثابت کرده که مفهومی فراتر از ارزهای دیجیتال است و می تواند آینده دنیا را تغییر دهد.