کد خبر: ۲۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۹

همزمان با آغاز هفته هوای پاک، هوای تهران آلوده می شود

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: با وجود شروع هفته هوای پاک، روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته، به سبب سکون نسبی هوا افزایش آلاینده های جوی برای تهران، پیش بینی می شود.

ˈمحمدعلی عزیزاقلیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی و تحلیل نقشه های پیش بینی و تصاویر ماهواره های هواشناسی طی سه روز آینده تا عصر پنجشنبه جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود، که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه می باشد.

وی ادامه داد: با وجود هفته هوای پاک، به دلیل سکون نسبی هوا تا پایان هفته هیچگونه ریزش برف و باران را نداریم، شدت وزش باد نیز ملایم است و همین امر باعث افزایش آلودگی هوا در تهران می شود.

عزیزاقلی با اشاره به شرایط هوای مطلوب در چند روز گذشته، تصریح کرد: وزش باد مناسب از اوایل هفته جاری، هوای استان تهران را در شرایط سالم قرارداد ولی با کاهش وزش باد از اواخر ساعات امروز، شرایط برای انباشت آلاینده های جوی فراهم می شود.

وی با تاکید بر پایداری جوی در دو روز آینده اظهار کرد: به علت سکون نسبی هوا، کاهش شدت وزش باد، افت دما و بروز پدیده وارونگی هوا، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شهر تهران با آلودگی هوا روبرو می شود.

عزیزاقلی بیان کرد: با ورود سامانه جوی نسبتا ناپایدار از عصر پنج شنبه، کاهش نسبی آلودگی هوا در شهر تهران پیش بینی می شود.

وی در مورد پیش بینی هوای استان تهران در 48 ساعت آینده گفت: آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد می باشد.

عزیزاقلی ادامه داد: هوای تهران فردا صاف تا کمی ابری در پاره ای نقاط غبارآلود پیش بینی می شود.

وی در موردی پیش بینی وضعیت دمای تهران، گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت با یک درجه کاهش نسبت به دیروز برابر با 7 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای امشب با یک درجه کاهش نسبت به دیشب 3 درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد بود.