کد خبر: ۲۰۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۸۵

هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج با بیش از ۶۰ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد/ مرگ تمامی سرنشینان+اسامی/ دستور روحانی به وزیر راه/ تلاش نیروهای امدادی برای یافتن لاشه هواپیما

روابط عمومی هواپیمایی ۳۷۰۴ آسمان در یک برنامه تلویزیونی با عرض تسلیت در پی این حادثه گفت: این هواپیما 60 مسافر و 6 تیم پرواز داشت که متاسفانه طی این حادثه تمامی سرنشینان آن از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک، یک خلبان ، یک کمک خلبان، دو مهماندار و دو پرسنل امنیت پرواز جان باختند.
هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج با بیش از ۶۰ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روابط عمومی هواپیمایی ۳۷۰۴ آسمان در یک برنامه تلویزیونی با عرض تسلیت در پی این حادثه گفت: این هواپیما 60 مسافر و 6 تیم پرواز داشت که متاسفانه طی این حادثه تمامی سرنشینان آن از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک، یک خلبان ، یک کمک خلبان، دو مهماندار و دو پرسنل امنیت پرواز جان باختند.

دستور وزیر ورزش برای اعزام دو اکیپ امداد کوهستان به محل حادثه

13:11** با دستور وزیر ورزش و جوانان دو اکیپ کامل امداد کوهستان از یاسوج و سمیرم با تجهیزات کامل عازم محل سقوط هواپیمای آسمان شدند.

اعزام اعضای کمیته بررسی سقوط هواپیما

13:09*** عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشور آخرین اخبار وضعیت تشکیل کمیته بحران سقوط هواپیمای آسمان و اعزام اعضای کمیته بررسی علت سقوط این هواپیما را تشریح کرد و با اشاره به شرایط جوی منطقه‌ای که هواپیمای مذکور در آن سقوط کرده است، گفت: شرایط ابری و بارانی است و دسترسی ستاد به محل حادثه با مشکل مواجه است. با این حال رسیدگی به سانحه وظیفه سازمان هواپیمایی کشور است و در این راستا هلال احمر و نیروهای امدادی برای جمع‌آوری اطلاعات و قطعات هواپیما به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی گفت: این هواپیما در سال 1993 ساخته شده است.

اطلاعی از محل دقیق وقوع حادثه هواپیما در دست نداریم

13:04 *** رییس فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بارش باران و برف در منطقه وجود دارد و عملیات جست و جو نیز در حال انجام است.

ورود دادستانی به حادثه سقوط هواپیما

13:03*** دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت:به عنوان مدعی العموم و در مقام پیگیری حقوق عامه ماجرای تلخ و تاسف بار سقوط هواپیما را پیگیری می کنیم.

تلاش نیروهای اورژانس برای یافتن لاشه هواپیما از طریق مسیرهای زمینی

12:46*** وزیر بهداشت در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج، پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد که نیروهای اورژانس در تلاش برای یافتن لاشه هواپیما از طریق مسیرهای زمینی هستند.

محلی‌ها صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا را شنیده‌اند

12:46*** نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد محلی در منطقه صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا را شنیده‌اند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، اظهار کرد: هنوز اطلاعات کاملی از دلایل سقوط این هواپیما نداریم اما چیزی که مشخص است این هواپیما با 66 سرنشین در منطقه برفی پادنای سمیرم سقوط کرده است. تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند

اعزام 11 آمبولانس کهگیلویه و بویراحمد به منطقه هواپیمای حادثه دیده

12:41*** مدیر کل علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طی حادثه برخورد هواپیما با کوه دنا 11 آمبولانس کمک‌دار به منطقه وقوع حادثه اعزام شده است.

12:40**کریمی- سرپرست تیم اعزامی هلال احمر استان اصفهان- نیز با اشاره به اینکه امدادگران هنوز به محل حادثه نرسیده اند، اعلام کرد که 20 تیم از استان اصفهان، چهارتیم از استان چهارمحال و بختیاری و  همچنین کهگیلیویه و بویر احمد به منطقه اعزام شده اند.  در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیق عملیات جستجو را اعلام کرد؛ چون منطقه وسیع و صعب العبور است.

دستور رییس جمهور به وزیر راه

۱۱:۳۴** با دستور رییس جمهور، وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای شرکت آسمان شد.

به گزارش ایسنا، با دستور رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری،  وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش نماید.

۱۲:۲۷*** اسامی مسافران پرواز تهران- یاسوج

۱-    مژگان نظری
۲-    جلال امیدی‌پور
۳-    حسین رستمی
۴-    مریم عابدی
۵-    احمد نظری
۶-    محمد برزگری
۷-    رویا داخته
۸-    مجید اسلامی
۹-    مهدی قرعلی
۱۰-    غلامعلی احمدی
۱۱-    میلاد علی‌پور
۱۲-    افشین انصاری
۱۳-    سید ایلیا دانشی
۱۴-    سیدطاها دانشی
۱۵-    محمد عیدی‌نیا
۱۶-    علی فرزانه
۱۷-    حمید هداوندخانی
۱۸-    عزت‌الله حق‌شناس
۱۹-    ابراهیم جعفریان سی‌سخت
۲۰-    نرگس خوبانی
۲۱-    ژیلا قلی‌پور
۲۲-    ایمانی‌مهر
۲۳-    عبدالرضا کردی
۲۴- محمد نجات
۲۵- نشاطی‌فر
۲۶- محمد نوری
۲۷- علی زارع
۲۸- محسن تقی‌پور
۲۹- مصطفی رضایی
۳۰- خلیل آهنگران
۳۱- شاپور یاری‌پور
۳۲- شهبد یاری‌پور
۳۳- احمد چرمیان
۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب
۳۵- پریسا سوهانی
۳۶- علیرضا جامنی
۳۷- سکینه کاظمی‌انوار
۳۸- اردشیر راد
۳۹- بهروز شریف کاظمی
۴۰- سید بهزاد سیادتی
۴۱- حامد امیری
۴۲- محمد فهیمی
۴۳- رحمت صالحی‌پرور
۴۴- محمد فهیمی هنزایی
۴۵- ابوالقاسم فرهمندی
۴۶- مهدی جاویدپور
۴۷- عبدالاحد مرادی
۴۸- سلمان آذری
۴۹- امیر پورشاه‌آبادی
۵۰- فاطمه دالوند
۵۱- کوثر هردانی
۵۲- محمد کبیریان
۵۳- علیرضا کلهر
۵۴- حامد مهدوی