کد خبر: ۲۰۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۱

کاربری که از مایکروسافت درخواست ۶ میلیارد دلار غرامت کرد

یکی از کاربران سیستم عامل ویندوز در شهر نیومکزیکو به دنبال دریافت یک به‌روزرسانی برای ویندوز ۱۰ و از کار افتادن رایانه شخصی خود، پرونده قضایی را علیه مایکروسافت ارایه کرد تا از این شرکت ۶۰۰ میلیون دلار جریمه دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ البته گروه قضایی که پرونده این مرد را پیگیری می‌کند ادعای خسارت ۶۰۰ میلیون دلاری توسط او را تایید کرد و این در حالی بود که او روی کاغذ شکایت ۶ میلیارد دلاری را تحویل دادگاه داد.

«فرانک دیکمن» نه تنها علیه مایکروسافت شکایت کرد، بلکه شکایت مجزایی را به صورت شخصی مقابل «ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت ترتیب داد و اظهار داشت پس از آنکه سیستم عامل رایانه خود را از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ ارتقا داد، با این مشکل موجه شد که رایانه او غیرقابل استفاده شده است.

این مرد در ابتدا با مایکروسافت صحبت کرد و سپس او را به یکی از شرکت‌های شریک ارجاع دادند. این اتفاق آقای دیکمن را راضی نکرد و او بر این باور بود که شرکت ایسوس غیرقابل اعتماد است و او فقط رایانه جایگزین دریافت شده از سوی مایکروسافت را می‌پذیرد.

مایکروسافت در مورد این شکایت کمی گیج شد، زیرا این شرکت به طور صریح توضیح داده است که افراد چگونه می‌توانند در دوره زمانی ۳۰ روز پس از ارتقا سیستم عامل رایانه شخصی خود را به ویندوز ۷ برگردانند. ولی آقای دیکمن ادعا می‌کند در جریان به‌روزرسانی کلیه فایل‌های نسخه پشتیبان اطلاعات خود حذف شده است.