کد خبر: ۲۰۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۸

دادگاه بلژیک: فیسبوک باید سالانه 100 میلیون یورو جریمه بپردازد / دردسری که فیسبوک دچارش شد

دادگاهی در بلژیک اعلام کرده فیسبوک متهم است با رصد اطلاعات صدها کاربر ، تخلفی بزرگ انجام داده و باید برای این تخلف آشکار خود جریمه پرداخت کند. فیسبوک متهم شده با کمک کوکی ها و پیکسل های خود به رصد اطلاعاتی کاربران و نفوذ در دامنه امن سیستم های آنان اقدام می کند . در نتیجه باید در این خصوص جوابگو باشد .
دادگاهی در بلژیک اعلام کرده فیسبوک متهم است با رصد اطلاعات صدها کاربر ، تخلفی بزرگ انجام داده و باید برای این تخلف آشکار خود جریمه پرداخت کند .

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از گاردین ، فیسبوک متهم شده با کمک کوکی ها و پیکسل های خود به رصد اطلاعاتی کاربران و نفوذ در دامنه امن سیستم های آنان اقدام می کند . در نتیجه باید در این خصوص جوابگو باشد .



این اتهام در شرایطی مطرح می شود که ریچارد آلن، معاون ارشد  فیس بوک  می گوید : "کوکی ها و پیکسل هایی که ما استفاده می کنیم، فناوری های استانداردی را پشتیبانی می کنند و البته موجب  فعال شدن صدها هزار کسب و کارپر رونق هستند .

بر اساس رای این دادگاه بلژیکی فیسبوک باید هر چه سریع تر رصد اطلاعات کاربران را متوقف کند ، چرا که در غیر این صورت ملزم به پرداخت جریمه روزانه 250 هزار یورو و یا 100 میلیون یورو سالانه خواهد بود .

این دادگاه روز جمعه تصریح کرد که فیس بوک قوانین حریم خصوصی را با ردیابی افراد در سایت های شخص ثالث  به طور کامل نقض می کند .

سخنگوی دادگاه گفت: "فیس بوک به ما اطلاعات کافی در خصوص نحوه  جمع آوری اطلاعات در مورد شهروندان ، استفاده از این اطلاعات و یا نحوه به کار بستن اطلاعات ارائه نداده است . تا زمانی که این امر محقق نشود ما رضایت نخواهیم داشت که فیسبوک به کار خود ادامه دهد ".

اما فیسبوک نیز بی کار ننشسته و دستور داده که به سرعت تمامی اطلاعاتی که شامل نقض قوانین بلژیک می شوند از فضای مجازی جمع اوری شده و حذف شوند .

شورای رای دادگاه معتقد است فیسبوک با استفاده از کوکی ها و پیکسل های نامرئی در وب سایت های شخص ثالث از روش های مختلف برای ردیابی رفتار آنلاین افراد استفاده می کند.

اما نبرد بین بلژیک و فیس بوک از سال 2015 آغاز می شود، زمانی که یک گزارش از سوی محققان دانشگاه لووان ارائه شد  که نشان می داد فیسبوک تمامی بازدیدکنندگان خود را بدون رضایت ردیابی می کند. در فوریه سال گذشته فیس بوک به دادگاه فراخوانده شد تا در خصوص  تخلف در قوانین حفظ حریم خصوصی بلژیک و اتحادیه اروپا پس از عدم توافق با شبکه های اجتماعی توضیحاتی را ارائه کند .

این فقط یکی از مبارزات فراوانی است که فیس بوک در اروپا  با آن درگیر است و به نظر می رسد حواشی فیسبوک تمامی ندارد .