کد خبر: ۲۰۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۵

دولت آمریکا علیه شرکت‌های فناوری چینی وارد عمل شد!

نهادهای اطلاعاتی آمریکا به سنای این کشور در مورد استفاده گسترده از گوشی ها و تجهیزات شبکه‌ای تولیدی هواوی و زد تی ای در این کشور هشدار دادند.این نهادها معتقدند که چین از این تجهیزات برای جمع آوری اطلاعات و جاسوسی غیرقابل کشف و ردگیری در خاک ایالات متحده استفاده می کند.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا به سنای این کشور در مورد استفاده گسترده از گوشی ها و تجهیزات شبکه‌ای تولیدی هواوی و زد تی ای در این کشور هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این نهادها معتقدند که چین از این تجهیزات برای جمع آوری اطلاعات و جاسوسی غیرقابل کشف و ردگیری در خاک ایالات متحده استفاده می کند.

هشدار در این زمینه توسط شش نهاد اطلاعاتی آمریکا شامل سیا، اف بی آی، آژانس امنیت ملی و غیره تقدیم کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا شده است.

کریستوفر وری رئیس اف بی آی در این مورد گفته است: ما عمیقا در مورد خطرات اجازه دادن به شرکت های وابسته به دولت های خارجی – که در ارزش های ما سهیم نیستند – برای به دست آوردن موقعیت یا قدرت در درون شبکه های مخابراتی خودمان نگران هستیم.

وی افزوده است: این امر به تشدید فشار و کنترل زیرساخت های مخابراتی ما منجر می شود و دستکاری وسرقت اطلاعات را ممکن می کند.

میشل راجرز رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا هم این مساله را چالشی در حال افزایش توصیف کرده که باید هر چه سریع تر برطرف شود. هر دو شرکت چینی زد تی ای و هواوی این اتهامات را رد کرده و می گویند در حدود 170 کشور جهان در حال فعالیت هستند و هیچ تهدید امنیت سایبری را در هیچ بخشی از جهان به وجود نیاورده اند.