کد خبر: ۲۰۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۷۱

رتبه بندی غول‌های فناوری در میان با ارزش‌ترین برندهای جهان / جایگاه اپل و سامسونگ مشخص شدند

موسسه "برند فاینانس" رتبه‌بندی با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد که بر این اساس شرکت آمازون موفق شد، جای گوگل را در صدر فهرست بگیرد همچنین شرکت‌های تکنولوژی سهم بالایی از ۱۰ برند باارزش جهان را دارند. در این گزارش، ۱۰ برند با ارزش جهان معرفی می شوند.
معرفی ارزش‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ موسسه "برند فاینانس" رتبه‌بندی با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد که بر این اساس شرکت آمازون موفق شد، جای گوگل را در صدر فهرست بگیرد همچنین شرکت‌های تکنولوژی سهم بالایی از ۱۰ برند باارزش جهان را دارند. بنابر اعلام این گزارش، ۱۰ برند با ارزش جهان عبارت‌اند از:



۱. آمازون: آمازون که بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان به شمار می‌رود، سال گذشته رشدی ۴۲ درصدی در سهام خود را تجربه کرد تا با ۱۵۰.۸ میلیارد دلار ارزش، با ارزش‌ترین برند جهان شود. علاوه بر فعالیت اصلی، آمازون در تولید فضای زیرساختی و قطعات الکترونیکی نیز فعال است.

۲. اپل: شرکت مشهوری که بیشترین درآمد خود را از محل فروش گوشی‌های آیفون کسب می‌کند و سهام آن طی سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافت، با ارزشی معادل ۱۴۶.۳ میلیارد دلار، دومین برند باارزش جهان است.

۳. گوگل: با وجود عملکرد بهتر از پیش‌بینی، گوگل از رده اول به سوم سقوط کرده است. ارزش سهام گوگل با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۲۰.۹ میلیارد دلار رسید.

۴. سامسونگ: سامسونگ که سال گذشته در رتبه ششم قرار داشت، موفق شد به کمک گوشی‌های گلکسی، تبلت‌ها و لوازم خانگی خود، با ۳۹ درصد افزایش سهام به چهارمین برند برتر با ارزشی معادل ۹۲.۳ میلیارد دلار تبدیل شود.

۵. فیس بوک: ارزش سهام فیس بوک در سالی که گذشت ۴۵ درصد افزایش یافت و به ۸۹.۷ میلیارد دلار رسید.

۶. ای تی اند تی: علی رغم کاهش پنج درصدی در ارزش سهام، این شرکت هنوز هم با ارزشی معادل ۸۲.۴ میلیارد دلار، ششمین برند باارزش جهان است.

۷. مایکروسافت: این شرکت هم با وجود افزایش شش درصدی سهام، با ارزش ۸۱.۲ میلیارد دلاری، امسال با دو پله سقوط نسبت به سال گذشته، هفتمین برند باارزش جهان شده است.

۸. ورایزون: سهام این شرکت سال گذشته پنج درصد کاهش یافت تا ارزش آن به ۶۲.۸ میلیارد دلار برسد که بخش مهمی از این مساله به دلیل از دست رفتن مشتریان آن بود.

۹. والمارت: با تعطیلی حدود ۶۰ فروشگاه، چشم‌انداز این فروشگاه زنجیره‌ای نامطمئن به نظر می‌رسد اما با وجود کاهش یک درصدی سهام، ارزش این برند ۶۱.۵ میلیارد دلار است.

۱۰. آی سی بی سی: بانک صنعت و تجارت چین نیز به مانند سهم خود این کشور از برندهای جهانی افزایش یافته است و با افزایش ۲۴ درصدی سهام این بانک، ارزش آن به ۵۹.۲ میلیارد دلار رسیده است.