کد خبر: ۲۰۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۹

خرید ۵۰ میلیون دلاری گوگل برای تقویت حوزه اینترنت اشیا

گوگل روز گذشته از خرید شرکت LogMeIn و پتلفرم آن موسوم به Xively به قیمت ۵۰ میلیون دلار خبر داد که در حوزه اینترنت اشیا فعالیت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ گوگل توضیح داد که این خرید جدید برای تکمیل خدمات رایانش ابری Google Cloud انجام شده است تا مدیریت سرویس اینترنت اشیا در آن آسان‌تر شود.

به گزارش وب‌سایت zdnet؛ شرکت گوگل با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی خود گفت: «با توجه به اینکه پلتفرم قدرتمند Xively آماده ارائه‌ی خدمات اینترنت اشیا به سازمان‌ها بسیار قدرتمند است، ما از این طریق می‌توانیم در زمان کوتاه‌تر چشم‌انداز مشتریان خود را برای محصولات جدید خود در حوزه اینترنت اشیا مشخص کنیم و در شرایطی که سازما‌ن‌ها می‌کوشند محصولات جدید متصل به اینترنت را توسعه دهنده، امکانات بیشتری در اختیار آنها بگذاریم.»

دو شرکت گوگل و LogMeIn به‌طور مشترک اعلام کردند که این واگذاری مراحل معمول برای تکمیل شرایط لازم را پشت سر می‌گذارد. شرکت LogMeIn روی وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که با این واگذاری به‌شکل کامل پلتفرم ارتباطی اینترنت اشیا خود را کنار می‌گذارد. گوگل نیز در نظر دارد تمامی ۴۵ کارمند شرکت مذکور را طی این خریداری در اختیار بگیرد.