کد خبر: ۲۰۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۱

کمک مایکروسافت به مدیران شبکه برای مقابله با Spectre

از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی خبرهای ناخوشایند پیرامون ناامنی‌های Meltdown و Spectre منتشر شد و بر اساس آن اعلام شد تقریبا همه پردازنده‌ای مدرن به آن مبتلا شده‌اند و مدیران شبکه در سازمان‌ها را با مشکلات فراوان مواجه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بزرگترین مشکل این است که مدیران شبکه باید همه بخش‌ها را با دقت دنبال کنند تا از نصب کامل وصله‌های امنیتی مطمئن شوند.

برای آنکه رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز هدف حملات اجتناب‌ناپذیر قرار نگیرند، مدیر شبکه نیازمند آن است که چندین وصله امنیتی و به‌روزرسانی BIOS یا چارچوب نرم‌افزاری را روی سیستم‌های سخت‌افزاری خود به کار برد.

به منظور حل مشکلات پیش آمده، شرکت مایکروسافت امروز اعلام کرد مجموعه جدیدی از ابزارها را منتشر می‌کند که به مدیران شبکه‌های مبتنی بر ویندوز کمک می‌کند تا از رایانه‌های سازمانی خود در مقابل Meltdown و Spectre محافظت کنند.

این قابلیت‌های جدید به صورت رایگان از طریق سرویس Windows Analytics ارایه شده‌اند و در اصل مجموعه‌ای از داده‌های مرتبط با دستگاه‌های ثبت شده در سازمان محسوب می‌شود که برای یک دوره زمانی از خدمات ویندوز استفاده کرده‌اند و مایکروسافت از این طریق می‌کوشد جلوی بروز مشکل امنیتی برای آنها را بگیرد.

قابلیت‌های جدید Windows Analytics برای نسخه‌های Pro، Enterprise و Education ویندوز ارایه شده است و البته تمام نسخه‌های تحت پشتیبانی این سیستم عامل از جمله Service Pack ۱ ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ می‌توانند آن را در اختیار بگیرند.