کد خبر: ۲۰۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۹

عوارض تماشای بیش از حد تلویزیون توسط کودکان

محققان در جدیدترین تحقیقاتی که در خصوص کودکان داشته اند، متوجه شده اند تماشای بیش از حد تلویزیون در سن دو سالگی، می تواند بر عادات غلط غذایی در ۱۳ سالگی تاثیر گذار باشد و موجب ایجاد مشکلات تغذیه ای در آن ها شود. در این مقاله از دکتر سلام مضرات تماشای زیاد تلویزیون توسط کودکان را آماده کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محققان علوم پزشکی در دانشگاه مونترال کانادا اعلام کردند کودکان دو ساله که بیش از حد تلویزیون تماشا می کنند در بزرگسالی، بیشتر از دیگران به مشکلات تغذیه ای دچار می شوند و عملکرد آنها در مدرسه نیز بسیار ضعیف تر خواهد بود.

دکتر ایزابل سیموناتو و همکارانش تحت سرپرستی پروفسو لیند پاگانی در مقاله ای که نتایج آن در شماره اخیر نشریه طب پیشگیری Preventive Medicine منتشر شد اعلام کردند پرونده نزدیک به دو هزار پسر و دختر اهل کبک را که بین سال های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ به دنیا آمده بودند مورد بررسی قرار داده اند.

این کودکان از سه تا پنج ماهگی مورد بررسی قرار گرفته بودند و در دو سالگی، والدین آنها میزان تماشای تلویزیون را گزارش کرده بودند و در سن ۱۳ سالگی نیز عادات روزانه و وضعیت موفقیت آنها در مدرسه مورد مطالعه قرار گرفته بود.

دکتر پاگانی می گوید در زمان این کودکان، استفاده از گوشی های هوشمند هنوز رایج نبود و تلویزیون به شدت رواج داشت. تماشای تلویزیون از نظر جسمی و روحی، از رفتارهای سالخوردگی محسوب می شود زیرا به تلاش مضاعف نیاز ندارد.

محققان دریافتند به ازای هر یک ساعت تماشای اضافی تلویزیون در سن دو سالگی، به میزان هشت درصد به عادات غلط غذایی در ۱۳ سالگی افزوده می شود.

این عادات شامل تغذیه فست فود، گوشت فراوری شده، نوشابه های گازدار،‌ نوشیدنی های میوه مصنوعی، نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی انرژی زا، اسنک های شور و دسرها است.

همچنین هر یک ساعت افزایش تماشای تلویزیون به کاهش ۱۰ درصدی صبحانه خوردن می انجامد.