کد خبر: ۲۰۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۵

حزب دعوت عراق: تا شهادت از ایران دفاع می‌کنیم

حزب دعوت عراق اعلام کرد که آمریکا به عراق فشارهای مالی و امنیتی آورده و خواستار اتخاذ موضعی خصمانه علیه ایران شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از شبکه اخبار العراق، حزب دعوت عراق که ریاست آن را نوری مالکی معاون اول رییس‌جمهور عراق بر عهده دارد، امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا فشارهای مالی، اقتصادی و امنیتی به دولت عراق آورده و از آن خواسته است که نفوذ ایران در عراق کمتر شود و موضعی خصمانه علیه آن اتخاذ کند و در مقابل حضور آمریکا در عراق افزایش یابد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا تلاش می‌کند که از عراق به عنوان یک ابزار جنگی علیه دشمنانش در منطقه استفاده کند و به منظور تسویه حساب با دشمنانش عراق را به یک میدان جنگ دائمی تبدیل کند.

در بیانیه حزب دعوت همچنین آمده است که آمریکا سعی دارد در صورت عدم پذیرش مطالباتش از سوی دولت عراق یک جنگ فرقه‌ای در منطقه شعله‌ور کند و یا داعشی جدید در عراق ایجاد کند همانگونه که قبل از این به منظور ایجاد ناامنی از القاعده و داعش حمایت کرد.

حزب نوری المالکی تاکید کرد: احزاب ائتلاف شیعیان به همراه نیروهای الحشد الشعبی به منظور دفاع از ایران با نیروهای آمریکایی مبارزه خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، روزنامه الوطن عربستان نیز امروز اعلام کرد که برخی مقامات غربی گفت‌وگوهایی در رابطه با کاهش حضور نظامی ایران در سوریه به منظور مبارزه با تروریست‌ها با عراق داشته‌اند.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که آمریکا نیز به حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق فشارهایی آورده است تا مستشاران ایرانی را از خاک عراق خارج کند.
*ایسنا