کد خبر: ۲۰۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۵۴

چطور رایانه خود را در برابر سو استفاده برای استخراج بیت کوین مقاوم کنیم؟

افزایش ارزش پول های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و مونرو در ماه های اخیر باعث شده افراد زیادی به دنبال کسب درآمد و ثروتمند شدن از طریق ارزهای دیجیتال به استخراج آنها یا به اصطلاح ماینینگ روی آورند.
افزایش ارزش پول های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و مونرو در ماه های اخیر باعث شده افراد زیادی به دنبال کسب درآمد و ثروتمند شدن از طریق ارزهای دیجیتال به استخراج آنها یا به اصطلاح ماینینگ روی آورند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع ماینینگ و نیز هزینه انرژی نسبتا بالایی که این کار در ماه های اول روی دست استخراج کنندگان می گذارد باعث رواج انواع جدیدی از حملات خرابکارانه سایبری شده که در آنها هکرها رایانه قربانیان را به ابزاری برای استخراج ارز دیجیتالی مورد نظر خود تبدیل می کنند و هزینه های استخراج آنها را روی دوش کاربران دیگر می گذارند.



وسعت این حملات به اندازه ای است که راهکارهای مختلفی از سوی شرکت های امنیتی برای مقاوم کردن کاربران در برابر آنها پیشنهاد شده است. با این وجود تنها با چند اقدام بسیار ساده می توانید مانع از سو استفاده هکرها از سیستم کامپیوتریتان برای استخراج ارزهای دیجیتال شوید.

گام اول
یکی از اصلی ترین راه های نفوذ هکرها به رایانه کاربران از طریق وب سایت های آلوده است. برای آنکه مانع از این اقدام شوید بهترین و موثرترین راه غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگرهایی است که از آنها استفاده می کند. با این حال انجام چنین کاری باعث بروز مشکل در بارگزاری بسیاری از وب سایت ها خواهد شد که شاید هر روز از آنها استفاده می کنید. در هر صورت اگر قصد غیرفعال کردن جاوا اسکریپت را دارید (و برای مثال از کروم استفاده می کنید) کافیست ابتدا وارد بخش تنظیمات شده، سپس عبارت javascript را در بخش جست و جو تایپ کنید، بعد از فهرست نمایش داده شده وارد منوی Content Settings شده و آنجا با کلیک کردن روی JavaScript به تنظیمات آن دسترسی پیدا کرده و اولین گزینه را وارد حالت خاموش (Block یا غیر فعال) کنید.

گام دوم
راه حل دوم استفاده از افزونه هاییست که برای همین منظور ساخته شده اند. خوشبختانه برای مرورگرهای پر طرفداری مانند کروم، فایرفاکس و اپرا افزونه های خوبی توسعه داده شده اند که وظیفه آنها جلوگیری از استفاده هکرها از رایانه شما برای دستیابی به ارز های دیجیتال است. از بین افزونه های بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارند (از جمله minerBlock، Anti Miner و Coin Hive Blocker) احتمالا بهترین و کامل ترین گزینه No Coin است که برای هر سه مرورگر مورد اشاره توسعه داده شده است.