کد خبر: ۲۰۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۴

هواوی اینترنت 5G خود را در ایتالیا آزمایش کرد؛ دستیابی به سرعت نجومی!

شرکت های بسیاری در حال آزمایش اینترنت 5G هستند تا کاربران محصولات خود را به این شبکه ارتباطی متصل کنند. به تازگی اینترنت 5G هواوی در کشور ایتالیا آزمایش شد و سرعت 3 گیگابیت بر ثانیه را به ثبت رساند.
شرکت های بسیاری در حال آزمایش اینترنت 5G هستند تا کاربران محصولات خود را به این شبکه ارتباطی متصل کنند. به تازگی اینترنت 5G هواوی در کشور ایتالیا آزمایش شد و سرعت 3 گیگابیت بر ثانیه را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هواوی در روز پنج شنبه اعلام کرد آزمایشی مربوط به اینترنت 5G را در کشور ایتالیا صورت داده است. اینترنت 5G هواوی در این آزمایش توانست به حداکثر سرعت 3 گیگابیت بر ثانیه دست یابد برای دستیابی به این سرعت فوق العاده بالا، تجهیزات آزمایشی با پهنای باند 100 مگاهرتز مورد استفاده قرار گرفت.



این غول تکنولوژی چینی برای دستیابی به این سرعت بالا با اپراتورهای مخابراتی ایتالیا همانند TIM و Fastweb در شهر تورین همکاری کرده است. هواوی نه تنها توانسته به سرعت بالایی بر پایه شبکه ارتباطی 5G دست پیدا کند بلکه هفت برابر پهنای باند کمتری نسبت به پیشرفته ترین شبکه ارتباطی 4G نیز مصرف کرده است.

هواوی در تلاش برای راه اندازی اولین دکل مخابراتی 5G خود در بهار سال جاری میلادی، به طور پیوسته در آزمایشات مربوط به شبکه ارتباطی 5G شرکت می کند. در سپتامبر سال 2017 وزارت امور اقتصادی ایتالیا طیفی در بازه فرکانسی 3.6 تا 3.8 گیگاهرتز را در اختیار شرکت های هواوی، TIM و Fastweb قرار داد تا بتوانند درشهرهایی مانند باری و ماترا اینترنت 5G را آزمایش کنند.

یکی از اهداف انجام این پروژه دستیابی به اولین اینترنت 5G قابل استفاده در ماه ژوئن امسال بوده و هدف دیگر آن نیز پوشش 75 درصدی اینترنت 5G تا پایان سال 2018 است. انتظار می رود دو شهر باری و ماترا تا پایان سال 2019 به صورت صد در صدی تحت پوشش اینترنت 5G قرار بگیرند.

هواوی در ایتالیا برای تجاری سازی شبکه ارتباطی 5G با اپراتور مخابراتی ودافون نیز همکاری می کند. هر دو شرکت توانسته اند به سرعت دانلود 2.7 گیگابیت بر ثانیه با تاخیر حدودی 1 میلی ثانیه دست پیدا کنند. هواوی اعلام کرده که امسال 800 میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه اینترنت 5G سرمایه گذاری می کند. هواوی در حال حاضر با اپراتور کانادایی Telus برای توسعه اینترنت 5G در ونکوور همکاری می کند.