کد خبر: ۲۰۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۱

نبرد میان‌رده‌های مدرن، آنر 7x در مقابل گلکسی A7 سامسونگ

با پیشرفت تکنولوژی گوشی های هوشمند و ورود قابلیت های جدید پرچمداران فاصله کاربردی آنها با گوشی میان رده افزایش پیدا می کند و معمولاً سازندگان نزدیک به یک نسل فاصله بین زمان معرفی قابلیت جدید در پرچمدارها تا استفاده از آن در گوشی های میان رده قرار میدهند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما آنر و سامسونگ امسال تصمیم گرفتند تا فاصله میان فناوری های جدید در گوشی های بالارده و میان رده را از بین ببرند. آنر 7x و سامسونگ گلکسی A7 سال 2017 اولین تجربه حضور فناوری های روز صنعت موبایل در میان رده ها هستند که در این مطلب به مقایسه این دو با هم خواهیم پرداخت.

طراحی
برای مقایسه این دو گوشی بهتر است از طراحی ظاهری و ابعاد آنها شروع کنیم. جاییکه هر دو گوشی را با جنس ساختاری فلزی می بینیم. اما تفاوت این دو گوشی در اینست که 7x با بدنه فلزی خود توانسته است وزن کلی کمتری (165 گرم) نسبت به A7 با بدنه ای از ترکیب شیشه و فلز (186 گرم) داشته باشد. تفاوت های ظاهری این دو به اینجا ختم نمی شود.

محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در دو گوشی متفاوت است و آنر با انتقال این حسگر به پشت گوشی توانسته حاشیه های کمتر و نمایشگر بزرگتری را برای 7x به ارمغان بیاورد. همانطور که در جدول مشاهده می کنید هر دوی این گوشی های دارای چهار گزینه رنگی می باشند.

با در نظر گرفتن این نکته که آنر 7x گوشی جدیدتری در مقایسه با A7 سامسونگ به حساب می آید و 11 ماه بعد از آن (دسامبر 2017) معرفی شده است، دارای نسخه جدیدتری از سیستم عامل اندروید می باشد. البته امکان ارتقای سیستم عامل برای گوشی A7 وجود دارد.

صفحه نمایش
همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، نمای جلوی این دو گوشی با اینکه ابعاد بدنه تقریباً یکسانی دارند، بسیار متفاوت می باشد. این امر بدلیل استفاده آنر از نمایشگر تمام صفحه با حذف حاشیه ها اتفاق افتاده است. بطوریکه باعث شده است در این بدنه نمایشگری به اندازه 5.93 اینچ جای بگیرد.

البته سامسونگ نمایشگر چندان کوچکتری ندارد و بزرگی آن 5.7 اینچ می باشد. بزرگی نمایشگر آنر باعث شده تا رزولوشن (1080x2160) و تراکم پیکسلی (407 ppi) آن نسبت A7 با رزولوشن 1080x1920 و تراکم پیکسلی 386 ppi بیشتر باشد. یکی از مزیت های نمایشگر 18:9 و کم حاشیه آنر 7x اینست که می تواند محتوای بیشتری را در شرایط مشابه با A7 به نمایش بگذارد.
تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر 7x از نوع IPS LCD و در گلکسی A7 از نوع سوپر آمولد می باشد. نسبت نمایشگر به بدنه آنر تقریباً 3 درصد بیشتر از A7 است که با وجود ابعاد نسبتاً یکسان، حاشیه های باریکتری در مقایسه با رقیب سامسونگی برای آن به همراه داشته است.

دوربین
گوشی آنر 7x با وجود اینکه در رده گوشی های مقرون به صرفه قرار میگیرد، چند ویژگی ترند این روزهای دنیای موبایل را با خود به یدک می کشد، یکی از آنها دوربین دوگانه است. دوربین عقب این گوشی دو گانه و با لنزهای 16 و 2 مگاپیکسلی می باشد که از قابلیت فوکس خودکار، زوم دیجیتال، تنظیم رنگ سفید و کنترل سرعت شاتر بهره میبرد. دوربین 16 مگاپیکسلی A7 هم دارای امکاناتی مانند تشخیص چهره، زوم دیجیتال و تنظیم رنگ سفید می باشد. کیفیت فیلمبرداری در هر دو گوشی یکسان است و هر دو قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD و با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارا می باشند. دوربین سلفی 7x دارای لنز 8 مگاپیکسلی و A7 لنز 16 مگاپیکسلی می باشد.

سخت افزار
آنر 7x با چیپ ست Kirin 659 و گلکسی A7 سال 2017 با چیپ ست اگزینون 7880 عرضه شده اند. آنر 7x دارای 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است، در حالیکه A7 سامسونگ 32 گیگابایت حافظه دارد. البته با وجود شیار کارت حافظه فضای ذخیره سازی این گوشی ها قابل افزایش می باشد. حافظه رم تعبیه شده برای گوشی آنر 4 گیگابایت می باشد، اما این میزان برای A7 سه گیگابایت است. به دلیل وجود میزان حافظه رم بیشتر، 7x توانایی بالاتری در اجرای همزمان بازی ها و برنامه ها را خواهد داشت. باتری هر دو گوشی ظرفیت نسبتاً یکسانی دارد (3340 و 3600 میلی آمپرساعت) در حالیکه 7x مجهز به پورت میکرو USB برای شارژ می باشد، A7 سامسونگ دارای یک پورت نوع C است.

قیمت
آنر 7x با وجود سخت افزار تقریباً مشابه با گلکسی A7 سامسونگ و در حالیکه با نمایشگر 18:9 خود دارای طراحی جدید و ترند موبایل می باشد، با قیمت بسیار کمتری در مقایسه با این گوشی به فروش میرسد. 7x با قیمت 1 میلیون 200 هزار تومان و A7 سال 2017 سامسونگ با قیمت یک میلیون 600 هزار تومان در بازار ایران به فروش میرسند.