کد خبر: ۲۰۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۵

۵ راز زندگی کسانی که بیمار نمی شوند

راز زندگی کسانی که بیمار نمی شوند چیست!؟

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احتمالا شما هم در میان اطرافیانتان افرادی را دیده اید که به سلامتشان رسیدگی می کنند و کمتر به بیماری های مختلف دچار می شوند اما راز زندگی این افراد چیست؟

۱- مصرف مکمل های ویتامین C
همه ما می دانیم این ویتامین تا چه حد می تواند برای سلامت ما مهم باشد و سیستم ایمنی بدن ما را در مقابل بیماری ها مقاوم کند اما به حد کافی آن را مصرف نمی کنیم در حالیکه مصرف این ویتامین در مواد غذایی مختلف یا به صورت مکمل می تواند وضعیت سلامت شما را بهبود بخشد.

۲- خواب منظم
افراد سالم عمدتا خوابی بین ۸ تا ۱۰ ساعت در شبانه روز دارند و همین خواب کافی و منظم سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می کند در حالیکه کسانی که دچار کمبود خواب هستند بیشتر از دیگران در معرض بیماری به خصوص سرماخوردگی قرار دارند.

۳- کنترل استرس
اضطراب هم عامل دیگری است که ایمنی بدن شما را تضعیف می کند و باید بتوانید زندگی و کارهایتان را به گونه ای مدیریت کنید که استرس به سراغتان نیاید یا اگر دچار آن شدید با ورزش هایی مثل یوگا، مدیتیشن و ورزش های هوازی آن را مدیریت کنید.

۴- رعایت بهداشت
افرادی که کمتر از دیگران بیمار می شوند بهداشت عمومی خود را رعایت می کنند آنها بعد از بازگشت به منزل دست ها را با آب و صابون شسته و اجازه نمی دهند این میکروب ها به داخل خانه و اتاقشان راه یابند.

۵- ورزش
یکی از مهم ترین عوامل در بهبود سلامت کلی بدن انجام ورزش های منظم است که به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک می کند و عفونت های مختلف را از بدن شما دور می کند به همین دلیل هم کارشناسان پیشنهاد می کنند ۳ بار در هفته را به طور منظم ورزش کنید.