کد خبر: ۲۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۸

انتقاد نماینده مجلس از دیدار هیات پارلمانی اروپا با پناهی و نسرین ستوده

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تقبیح دیدار هیات پارلمانی اروپا با دو تن از چهره‌های سیاسی ایران گفت: انجام این دیدار در سفارت یونان به صورت پنهانی و خلاف عرف دیپلماتیک بود.

کاظم جلالی در حاشیه نشست خبری هیات پارلمانی اروپا گفت: انجام این دیدار اقدام بسیار بدی بود که توسط سفارت یونان انجام گرفت.

وی افزود: اگر تقاضایی برای دیدار وجود داشت، هیات پارلمانی اروپا باید درخواست خود را به صورت رسمی به مقامات ایرانی می‌داد. این رفتار خلاف عرف دیپلماتیک بود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس افزود: افرادی هم که در سفارت یونان حاضر شدند کار بدی کردند. این افراد اگر موضعی داشتند باید به صورت شفاف بیان می‌کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از هیات پارلمانی اروپا دعوتی نداشته است، گفت: ما سه روز قبل از انجام سفر کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپا از انجام این سفر مطلع شدیم. در ریز برنامه‌های‌مان نیز هیچ ملاقاتی با برخی از چهره‌های ایرانی یا غیررسمی پیش‌بینی نشده بود، اما این ملاقات مخفیانه و در سفارت یونان با حضور سفرای اروپایی و جعفر پناهی و نسرین ستوده برگزار شده است.

جلالی تاکید کرد: می‌توان این مساله را بررسی کرد تا حقیقت ماجرا روشن شود.

وی یادآور شد: مجلس از هیات پارلمانی اروپا دعوتی نکرده بود بلکه با حضور چندی قبل سوسیالیست‌های پارلمان اروپا در ایران و قول وزارت خارجه برای حضور هیاتی پارلمانی از اروپا، این سفر انجام شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: علت مخالفت ما با دیدار هیات پارلمانی با جعفر پناهی و نسرین ستوده این بود که اروپایی‌ها به اندازه کافی حرف اپوزیسیون را شنیده‌اند، اکنون زمان واسطه‌ها و شنیدن نظرات مستقیم ایران است.