کد خبر: ۲۰۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۲۱

پتنت تازه سامسونگ از گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو +عکس

 اسناد تازه‌ای از یک طرح ثبت شده مربوط به یکی از گوشی‌های تاشوی سامسونگ روز گذشته منتشر شد. این پتنت ظاهرا پنجشنبه هفته گذشته توسط آژانس WIPO به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ مدتهاست که به شکل جدی‌تری در پی توسعه گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو است و طرح‌های متعددی را در این زمینه به ثبت رسانده است. در این طرح تازه هم شاهد طراحی یک گوشی مجهز به لولای فیزیکی در پنل پشتی هستیم که به نظر می‌رسد از صفحه نمایش تاشو در پنل جلو بهره می‌برد و مفهوم تازه‌ای را در طراحی گوشی‌های تاشو مطرح می‌کند. صفحه نمایش این گوشی ظاهرا از نوع تاشونده رو به داخل است اما دو طرف آن در حالت تاشو نمی‌توانند به صورت کامل روی هم قرار گیرند و بخشی از آن‌ها که سمت لولا قرار دارد، کمی باز می‌ماند.


البته این گوشی از نظر طراحی کلی با طرح و ایده گوشی‌های دیگری که سامسونگ پیش از این در آژانس‌های دیگر ثبت کرده بود، مشابه به نظر می‌رسد ولی صفحه نمایش آن به کشیدگی سایر محصولات تازه این غول تکنولوژی طراحی نشده است. نسبت تصویر گوشی تاشوی تازه سامسونگ در این طرح ثبت شده باید معادل 21:9 طراحی می‌شد اما به نظر می‌رسد که از نسبت 18.5:9 پشتیبانی ‌کند.

کمپانی کره‌ای سامسونگ حدودا 5 سال است که تلاش می‌کند ایده صفحه نمایش تاشو را عملی کند و از اولین گوشی مجهز به این تکنولوژی نوین پرده بردارد. از طرفی گزارش شده است که این غول تکنولوژی دائما با مشکلات جدی بازده محصول و پایداری مواجه می‌شود و به همین دلیل هنوز نتوانسته است هیچ کدام از این طرح‌ها را تولید کند. پیش از این شایعه شده بود که سازنده مذکور قرار است گوشی Galaxy X را در خلال سال 2018 با چنین طراحی نوآورانه‌ای روانه بازار کند اما مقامات سامسونگ اخیرا اعلام کردند که معرفی اولین گوشی این کمپانی پیشرو با صفحه نمایش تاشو در سال 2019 محقق خواهد شد. از طرف دیگر، سامسونگ حالا به قدری درباره توسعه و معرفی این گوشی مطمئن به نظر می‌رسد که آشکارا راجع به آن صحبت می‌کند و حتی بازه زمانی تقریبی هم برای رونمایی از آن اعلام کرده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، گوشی Galaxy X این غول تکنولوژی پیش از این هم به صورت خصوصی در خلال برخی نمایشگاه‌های بین المللی برای کارشناسان و کاربران سامسونگ به نمایش درآمده است و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که معرفی رسمی آن در آینده نزدیک رخ دهد.

انتظار می‌رود که گوشی تاشوی آینده سامسونگ با مشخصات سطح بالا و به عنوان سومین پرچم‌دار سالانه این غول تکنولوژی علاوه بر پرچم‌داران Galaxy S و Galaxy Note رونمایی شود. گزارش‌های متعددی در این باره منتشر شده‌اند و همگی اشاره کرده‌اند که پرچم‌داران تاشو سامسونگ قرار است تحت عنوان سری Galaxy X معرفی شوند و از سال آینده به همراه جانشینان Galaxy S9 و S9 Plus روانه بازار شوند. البته سامسونگ تنها سازنده‌ای نیست که در تلاش برای معرفی گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو است؛ بلکه هوآوی، اوپو، سونی، ال جی، ویوو، ZTE و اپل هم چنین سودایی در سر دارند. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی ZTE در اواخر سال 2017 از اولین گوشی هوشمند خود با طراحی تاشو پرده برداشت. این گوشی Axon M نام دارد و از دو صفحه نمایش مجزا ساخته شده است که روی هم قرار می‌گیرند.