کد خبر: ۲۰۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۵

اعزام کماندوهای ارتش به محل سقوط هواپیما

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام کماندوهای ارتش به محل سقوط هواپیمای ATR آسمان در سمیرم خبر داد و با اشاره به استقرار یک سری تجهیزات از سوی سپاه گفت:امیدواریم تا قبل از ظهر امروز لاشه هواپیما را پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدسعید شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار در رابطه با جدیدترین اقدامات انجام شده برای یافتن هواپیمای ATR آسمان اظهار کرد: کارها برای یافتن لاشه هواپیمای مذکور بین دستگاه‌های ذی ربط تقسیم‌بندی شده است.

وی با اعلام این‌که امروز تجهیزات کمکی زیادی به محل وقوع سانحه می‌رسد، تصریح کرد:‌ علاوه بر این کماندوهای ارتش نیز برای کمک به عملیات تجسس به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

وی با بیان این‌که پیش از این 5 هلی‌کوپتر در اختیار داشتیم که امروز تعداد آنها به 7 فروند افزایش می‌یابد، افزود:‌ همچنین پهپادهای بیشتری طی امروز برای عملیات جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام ابن‌که این پهپادها قابلیت فیلمبرداری و تصویربرداری دارند، گفت: خیلی امیدوار هستیم امروز تا قبل از ظهر هواپیما را پیدا کنیم چراکه پس از آن سه چهار روز شرایط نامساعد آب و هوایی را در منطقه خواهیم داشت.

شرفی تا بیان این‌که تا این لحظه (ساعت 24) هیچ نشانی از هواپیما پیدا نکرده‌ایم، بیان کرد:‌ سپاه نیز در حال استقرار یک سری تجهیزات در منطقه است.

وی اظهار کرد:‌بالگردهای خیلی مجهز و هواپیماهای نقشه‌برداری در حال ورود به منطقه است. همچنین سازمان ارتباطات رادیویی هم یک سری تجهیزات پیدا کردن و شناسایی به منطقه ارسال کرده و اگر قرار باشد لاشه هواپیما پیدا نشود فقط به خاطر بدی آب و هواست.

وی با تاکید بر این‌که تجسس زمینی 24 ساعته است و هم‌اکنون کوهنوردان در حال جستجو هستند، یادآور شد:‌12 پهپاد برای عملیات تجسس هواپیمای ATR آسمان به کار گرفته شده است.
*تسنیم