کد خبر: ۲۰۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۲۰

اخبار کلی از جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج

هواپیمای تهران- یاسوج ۵۰ دقیقه بعد از پرواز از صفحه رادار ناپدید شد و به‌رغم گذشت دو روز از وقوع این سانحه هوایی همچنان لاشه هواپیما پیدا نشده و سومین روز جستجو  برای یافتن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هواپیمای «ای تی آر ۷۲ – ۶۰۰ » متعلق به هواپیمایی آسمان ساعت هشت صبح یکشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج «تیک آف» کرد و در حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد.



مطابق اطلاعات اولیه اعلام‌شده از سوی مسئولان هواپیمایی آسمان هواپیما در ۱۴ مایلی شهر یاسوج و در نزدیکی روستای «بیده» به کوه دنا برخورد کرده است. مطابق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جامانده و تعداد مسافران هواپیمای سقوط کرده ۶۵ نفر بوده است.

14:06: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با پای کار آوردن دو تیپ مجهز خودش شامل تیپ 65 نیرو مخصوص و عناصر برگزیده ای از تیپ 55 هوابرد وارد میدان شده است.

13:42: استاندار اصفهان گفت: تا این این لحظه هنوز جنازه‌ای پیدا نشده است و به احتمال زیاد همه سرنشینان هواپیما کشته شده باشند چرا که این نوع برخورد از سخت‌ترین نوع برخوردهای هواپیمایی محسوب می‌شود.

13:30: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شرایط جوی و افزایش ابر و بارندگی در منطقه کوه دنا، بخش زیادی از عملیات انتقال اجساد باید تا فردا صبح انجام پذیرد.

12:51: اجساد قربانیان سقوط هواپیما به استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده می‌شود.

12:31: حرکت تکاوران نوهد به محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج.

12:12: رنگ زرد محل برخورد هواپیمای ATR آسمان و رنگ قرمز فرودگاه یاسوج



12:01: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر شرایط مناسب باشد جعبه سیاه امروز از هواپیما خارج و به متولیان شرکت آسمان تحویل می‌شود.

11:52: رییس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان: وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی منطقه تاکنون اجازه نشستن بالگرد در محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر بوده که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

11:47: سازمان هواپیمایی کشوری: هم اکنون تیم بررسی سانحه و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری به همراه نیروهای امداد و نجات در سایت سانحه حضور دارند.

11:41: نخستین تصاویر دریافتی از محل دقیق برخورد هواپیما ATR آسمان به کوه از دید بالگرد با هدایت کاپیتان سهیلی



11:24: تصاویر اجساد روی برف



11:15: سخنگوی اورژانس کشور: در محل سقوط هواپیما دو متر برف وجود دارد و از وضعیت اجساد جان‌باختگان اطلاعی در دست نیست

11:00: مدیر اورژانس استان اصفهان: فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غیرممکن است و اجساد باید به صورت دستی و زمینی به پایین کوه منتقل شوند که این کار زمان می‌برد.

10:44: احتمال انتقال اجساد هواپیمای آسمان تا عصر امروز

فرمانده میدان هلال احمر در محل سقوط هواپیما: پس از کشف لاشه هواپیما در ارتفاع نقل ، تیم های امدادی و نیروها به منطقه اعزام تا اجساد را کشف و به پائین ارتفاعات منتقل کنند. اگر اجساد در یک نقطه باشند تا عصر امروز کار انتقال به اتمام می رسد.

10:43: کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران یاسوج را مشاهده کرده است ضمن تایید کشف لاشه هواپیما گفت اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد.

10:28: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران یاسوج را در یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نوقل، تایید کرد.

10:00: سخنگوی سپاه: بالگردهای سپاه لاشه هواپیمای تهران - یاسوج را پیدا کردند.

09:20: مدیر اورژانس استان اصفهان: مختصات نقطه مشخص‌شده از طریق سیگنال گوشی تلفن همراه در نزدیکی قله دنا و در مکانی بوده که بالگردها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در روزهای گذشته نتوانستند در آن محدوده حضور پیدا کنند.

09:51: سومین روز جست و جوی هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج



09:19: چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در ارتفاعات خواهند بود تا از وضعیت هواپیما و محل سقوط احتمالی آن اطلاعاتی به دست بیاورند.

08:49: با بهتر شدن وضعیت جوی منطقه بالگردهای اورژانس برای شناسایی و پیدا کردن لاشه هواپیما به پرواز در آمده اند.

08:46: کماندوهای ارتش برای پیدا کردن لاشه هواپیما به کمک نیروهای امدادی امده اند.

08:14: مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: هنوز جست‌وجوی تیم‌ها به نتیجه نرسیده است و از ساعت ۵ و نیم صبح امروز مجددا رصد منطقه را آغاز کردیم.  در حال حاضر هلی‌کوپترهای جست‌وجو حرکت کرده‌اند و در حال رصد هوایی منطقه هستند.  پایان عملیات جست‌وجو فقط با یافتن لاشه هواپیما امکان‌پذیر است. تا زمانی که لاشه هواپیما یافته نشود جست‌وجو را متوقف نمی‌کنیم.

08:07: آمادگی ۲۰ بالگرد هوانیروز برای کشف لاشه هواپیمایی تهران -یاسوج.

08:04: آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پستی اینستاگرامی ادعای تماس تلفنی با مسافران هنگام پرواز و روشن بودن گوشی پس از سقوط را تاییدو اعلام کرد که از اطلاعات تماس‌ها محل احتمالی هواپیما را حدس زده‌ایم.

08:00: کارشناس صنعت هوانوردی گفت: اطلاعیه هوانوردی نشان می دهد دستگاه تقرب پرواز فرودگاه یاسوج غیر عملیاتی بوده و ناوبری هوایی این فرودگاه با دستگاه های قدیمی انجام می شود.

07:57: با توجه به کاهش توده های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید احتمال یافتن لاشه هواپیما وجود دارد.