کد خبر: ۲۰۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۴

کارشناسان فرانسه برای کمک به یافتن علت سقوط هواپیما در راه تهران

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: به منظور بررسی علت وقوع حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج کارشناسان سازمان هواپیمایی فرانسه و شرکت سازنده بعدازظهر سه شنبه به تهران سفر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «علی عابدزاده» روز سه شنبه در گفت و گویی تلویزیونی گفت: از کارشناسان کارخانه سازنده هواپیمای «ای تی آر» و سازمان هواپیمایی فرانسه که نظارت بر ساخت این گونه هواپیماها را عهده دار هستند، دعوت شده است تا به تهران بیایند و این کارشناسان همراه با کارشناسان کشورمان تلاش دارند تا در حداقل زمان ممکن علت سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان را در مسیر پروازی تهران - یاسوج بررسی کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: محل شناسایی شده پیش از این طبق کارهای مهندسی انجام شده، شناسایی شده بود، اما به دلیل شرایط جوی و مه، توسط بالگرد و پهبادها امکان دسترسی نداشت، اما امروز با فراهم شدن شرایط مساعد جوی، منطقه دقیق سقوط هواپیما شناسایی شد.

«عابدزاده» با اشاره به کمک های نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و هلال احمر در چند روز گذشته یادآور شد: اکنون تلاش می کنیم از طریق هلی برد و زمینی نیروهای امدادی به محل سقوط هواپیما برسند.

وی افزود: علت وقوع سانحه و چرایی آن اهمیت دارد و برای یافتن علت وقوع حادثه باید تیم تخصصی سازمان هواپیمایی کشور به قطعات هواپیما دسترسی پیدا کنند. باید به اطلاعات این قطعات دسترسی پیدا کنیم، پارامترها و قطعات مختلفی چون جعبه سیاه و سیستم ضبط مکالمات بررسی شود تا علل سانحه کشف شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: البته قطعات دیگری را که متخصصین تشخصی دهند که بتواند به بررسی علل وقوع سانحه کمک کند نیز برداشته خواهد شد.

در همین حال «مرتضی سلیمی» رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت و گویی گفت: یکی از ماهرترین خلبانان برای بررسی شرایط و بررسی جهت دسترسی سریع عوامل امدادی، تیم ها و امکانات به محل سقوط هواپیما به منطقه اعزام شده است.

وی گفت: تیم های تخصصی با آمادگی کامل و تجهیزات لازم شامل ارتباطات رادیویی و تاسیساتی در منطقه حضور دارند و به محض اینکه شرایط و محل مورد نظر برای اعزام به ما اعلام شود، سریعا نیروهای امدادی اعزام خواهند شد.

سلیمی اظهار داشت: 100 نفر از نیروهای امداد برف و یخ و کوهستانی در منطقه حضور دارند و البته پیش از این نیروهای خود را در سه جبهه جنوبی و شمالی وارد کرده بودیم که جبهه جنوبی را تعطیل کردیم و حتی برخی از نیروهای امدادی نیز شب گذشته در منطقه حضور داشتند و امیدواریم که بتوانیم امروز کار انتقال اجساد را شروع کنیم.

سلیمی ادامه داد: البته به غیر از 100 نیروی متخصص برف و یخ، 214 نیروی پشتیبان و یک تیم پشتیبانی برف و یخ نیز در منطقه حضور دارند و به غیر از آن نیز چهار فروند بالگرد برای کمک وجود دارد و هماهنگی خوبی برای انجام این کار وجود دارد.

امدادگران جمعیت هلال احمر و بالگرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش موفق به شناسایی محل دقیق سقوط هواپیمای مسافری تهران - یاسوج در ارتفاع بالای چهار هزار متر در منطقه «نوقل» یاسوج شدند.

یک فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد. گفته می شود این هواپیما با 66 مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط کرده است.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.

این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌ شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد. این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.

هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.